Ljubavna pisma vladarima, osim što su nam svakodnevica, nisu ni povijesna nepoznanica. Španjolski dramatičar Juan Mayorga (1965) prošle je godine dramatizacijom pisama koja je Mihail Bulgakov pisao Staljinu u politički i egzistencijalno vrlo nesigurnu vremenu napravio svjetski kazališni hit. Teatar &TD premijerno će Ljubavna pisma Staljinu, realnu (?) antitezu trokuta iz romana Majstor i Margarita, izvesti 27. listopada u režiji Saše Broz, i zanimljivoj podjeli: Dražen Šivak — Bulgakov, Olga Pakalović kao njegova supruga i Marko Torjanac — Staljin. |
|
|
KRADU 2 Od 5. do 10. listopada u prostorima zagrebačke ADU, i još nekima, dogodilo se drugo organizirano okupljanje studenata: Kazališna revija Akademije dramske umjetnosti — skraćeno KRADU. Uz više ili manje ispitne predstave još nediplomiranih redatelja (M. Kovač, B. Armanini, S. Božić, T. Gjergjizi), novost smotre kazališnih akademaca tribina je sputana samo imenom: Okrugla klupa. O sindikatu glumaca govorila je Nada Abrus, o izdavaštvu i prilikama koje očekuju mlade dramske pisce Miroslav Mićanović, a o Hrvatskom centru ITI-ja Sanja Nikčević. Matko Raguž i Ivica Šimić tribinu su iskoristili za predavanja o onom što poznaju iz prve ruke: nezavisnom kazalištu i kazalištu za djecu i mlade. Priliku Okrugle klupe iskoristio je i svježi dekan ADU Vjeran Zuppa, najavivši zaokret i politiku novog kursa (i) na Akademiji. |
|
|
Nakon promjene radnog naslova, Nataša Lušetić u Teatru Exit s novom predstavom izlazi 20. listopada. Odrednica autorskoga kazališta vezala je dvoranu u Ilici 208 i »izvedbenu partituru za 4 glumca, 4 videomonitora i jedan grafoskop, a koja teži obliku predstave«, kako Nataša Lušetić objašnjava naslov 50 %. U trajanju od 75 minuta, partitura u kojoj sudjeluju Iva Nerina Gattin/Sanja Hrenar, Tvrtko Jurić, Edvin Liverić i Daria Lorenzi bavi se svime što je nebitno. Scensku glazbu potpisuje Ivan Marušić Klif, video Nicole Hewitt i Vjeran Pavlinić, svjetlo Deni Šesnić, a grafički dizajn Darko Fritz. |
|
|
Splitsko Hrvatsko narodno kazalište dramsku sezonu započinje 3. studenog jednim od najpoznatijih francuskih komada, Cyranom de Bergeracom Edmonda de Rostanda. Ljubavni trokut iz 17. stoljeća, u koji se zaplelo malo nosa i mnogo ljubavne poezije, u Splitu režira mladi slovenski redatelj Tomi Janežič (1972). U prijevodu Ivana Kušana, Roksana je Andrijana Vicković, Christian Josip Zovko, a sam Cyrano, a tko drugi nego — Milan Pleština. |
|
|
Zagrebački HNK, koji zbog novih monetarnih gibanja na relaciji između te ustanove i gradskog Ureda za kulturu najavljuje i proširenje ovosezonske premijerne ponude, 28. listopada prvom dramskom premijerom nastavlja hrvatski trend molijerovštine. Mizantropa najavljuju kao veliki povratak redatelja Božidara Violića, dok zloguke glasine spominju njegov popravni. Nakon slovenskoga Ljudomrznika s Dana satire, Ljubomir Kerekeš, Siniša Popović, Žarko Potočnjak, Nataša Dangubić, Katja Zupčić i Ivana Boban morat će dati sve od sebe. Scenograf predstave je Tihomir Milovac, a pokret radi Ivana Boban. |
|
|
Iako to nije uvjet, publika drugog izdanja Međunarodnog festivala profesionalnih kazališta za djecu i mlade, koji bijenalno organizira kazalište Mala scena, većinom će imati mliječne zube. Promijenjene koncepcije, ovogodišnji festival od 24. do 29. listopada predstavlja jednu zemlju, pa u Zagreb dolaze Danci sa šest predstava. O specifičnom i vrlo razvijenom kazališnom profesionalizmu za djecu i mlade u Danskoj, kao i o drugim, ali sličnim temama, razgovarat će se unutar festivala i na susretima u sklopu programa Full Contact u kongresnoj dvorani hotela Dubrovnik. Više o programu drugog izdanja festivala Orbit Mliječni zub, udruzi Assitej i kazalištu Mala scena može se naći na uzornim web-stranicama http://www.mala-scena.hr i http://www.ador.hr/milk-tooth/. |
|
|
Klikni za povratak