Vijenac 173

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

KAZALIŠNI GLOBUS
Festivali

Prag-Plzen Međunarodni kazališni festival, 8-22. listopada. Osmi put Međunarodni kazališni festival (Mezinarodni festival Divadlo), najvažniji češki festival, predstavlja najbolja dostignuća češkoga kazališta u prošloj sezoni, kao i vrijedne međunarodne produkcije. Među njima su Macbeth u režiji E. Nekrosiusa, Marat-Sade Ljubimovljeva Teatra na Taganki te talijanska Grupa Pippa Delbona s predstavom Autsajderi. Posebna pozornost posvećena je danskom kazalištu (predstave, okrugli stol). Kontakt: e-mail: festivalŽdivadlo.cz http://festival.divadlo.cz

Dakha Međunarodni festival, 14-20. veljače 2001. Jedan je od središnjih kazališnih događaja ne samo Bangladeša nego čitave regije. Ove godine tema mu je indigenous theatre, što podrazumijeva ne samo na tradicionalno ili narodno kazalište nego i lokalno ili nacionalno. Festival će osim predstava organizirati i seminar s trima radnim temama o takvu kazalištu: o njegovu stanju u novome tisućljeću, o njegovim porabama i zloporabama te o problemima njegova opstanka. Festival organizira Bangladeški Centar ITI, među najaktivnijima u svijetu, pa će se u njegovu sklopu održati i sastanci ITI-jeva Komunikacijskog komiteta zaduženog za ITI-jeve publikacije. Kontakt: Ramendu Majumbar — mailto:iti@adexpressions.com

Sam Shepard ponovno u kazalištu

San Francisco Iako kultni pisac, Sam Shepard nikako ne može osvojiti široku američku publiku. Njujorška sezona Signature Theatrea posvećena tom piscu prije dvije godine nije uspjela kako je bilo očekivano. No, Shepard se ne predaje nego se, u filmskim stankama, uvijek vraća kazalištu. On upravo priprema praizvedbu svoga novog teksta u Magic Theatreu, za koji ga vežu lijepe uspomene, jer im je bio kućni pisac od 1975. do 1983. Komad se zove The Late Henry Moss (Pokojni Henry Moss) i raščišćava Shepardov obračun s ocem, koji se provlači kroz glavninu njegova opusa, a u podjeli su glumci takozvane filmske A-produkcije — Nick Nolte i Sean Pean (dvojica braće), uz Woodyja Harrlesona (brbljavi taksist) i Jima Gammona (u ulozi oca). Komad je, kako kažu, tipičan Shepard.

Istočna Europa u koricama

London Eastern European Theater after the Iron Curtain (Istočnoeuropsko kazalište nakon željezne zavjese) najnovija je knjiga u izdanju uglednog Harwoord Academic Publishera Londona, koja je pod uredničkim vodstvom Kaline Stefanove sabrala tekstove poznatih autora koji govore o kazalištu svojih zemalja. U knjizi se mogu naći tekstovi Vaclava Havela o češkom teatru i Arpada Göncza o mađarskom (da spomenemo trenutačne predsjednike dramatičare) te Eimuntasa Nekrosiusa o Litvi, Andrea Serbana o Rumunjskoj ili Jurija Ljubimova o Rusiji (da spomenemo trenutačno najslavnije redatelje), uz, dakako, mnoge kazališne teoretičare i kritičare koji opisuju kazališnu situaciju u pojedinim zemljama. Uz već spomenute tu su i Slovačka, Ukrajina, Poljska, Latvija, Bugarska i Albanija. Sabirući te tekstove, urednica je željela pokazati što i kako se promijenilo u kazalištima tih zemljana nakon pada komunizma i kako su »iako radeći u teškoj ekonomskoj situaciji, ipak stvarali čudesa«.

Novi broj »American Theatrea«

Najvažniji američki kazališni časopis, mjesečnik »American Theatre«, upravo je izašao s listopadskim brojem. Glavni urednik je Jim O'Quinn, a izdavač Theatre Communication Group, organizacija koja okuplja neprofitna američka kazališta, organizira skupove i seminare te objavljuje vrijednu biblioteku. U ovom broju pozornost je posvećena američkoj crnoj dramatičarki Suzan Lori Parks, te ponovnom uspjehu kazališta Arena Stage iz Washingtona s predstavom Great White Hope, o borbi crnoga boksača za ljubav i životni prostor. To je jedna od najvažnijih predstava u povijesti američkog kazališta, ne samo zato jer je 1967. lansirala Jamesa Earla Jonesa u zvjezdanu orbitu nego i zato jer je prvi put neku uspješnu predstavu regionalnoga kazališta preuzeo Broadway (gdje je također bila hit), što je od tada postalo pravilo. Umjesto novoga dramskog teksta u ovom broju časopis donosi najavu repertoara američkih kazališta. U časopisu se još mogu naći komentari, informacije o nagradama ili novim postavljanjima, novim knjigama ili zanimljivim kazališnim američkim događanjima. Međunarodni dio u ovom je broju zastupljen prikazom bonskoga bijenala, nažalost bez spomena Cigle Filipa Šovagovića splitskog HNK, koja je na tom festivalu uspješno gostovala. Kontakt http://www.tcg.org e-mail mailto:atm@tcg.org

Festivali na Internetu

Festivali, članovi European Festival Association (EFA), odnedavno su dostupni i na Internetu, na adresi www.euro-festival.com. Ta ugledna udruga okuplja više od osamdeset velikih glazbenih i kazališnih festivala iz tridesetak europskih i četiri neeuropske zemlje, a na Internetu su izneseni osnovni podaci o svakoj manifestaciji (povijest, o gradu), kao i programi, te mogućnosti kupnje karata. Članovi su grafički prikazani mapom s ucrtanim gradovima, a iz Hrvatske su zastupljeni Muzički biennale iz Zagreba i Dubrovačke ljetne igre.

Pripremio Hrvatski centar ITI-Unesco

Vijenac 173

173 - 19. listopada 2000. | Arhiva

Klikni za povratak