Vijenac 172

Glazba

Jazz CD kutak

Charliejev prvenac

Darko Jurković — My Contribution, GIS Records

Jazz CD kutak

Charliejev prvenac

Darko Jurković — My Contribution, GIS Records

U današnjim za snimanja relativno povoljnim tehničkim uvjetima, produkcija domaćih jazz-izdanja dosta je skromna i odražava opće nepovoljno stanje naše jazz-glazbe. U tom neorganiziranom vrtloženju svaki za svoj kakav takav diskografski projekt zainteresirani jazz-glazbenik traži svoje putove i mogućnosti realizacije barem jednog dokumenta svog djelovanja, koji inače ne može ostvariti pri nekoj od jačih diskografskih kuća, ukoliko takve u Hrvatskoj uopće postoje. U takvim se okolnostima našao i nadareni riječki jazz-gitarist i skladatelj Darko Jurković Charlie ostvarivši vlastiti CD u produkciji bez kataloškog broja pod naslovom My Contribution. Jurković, školovan najprije kao violinist, svladat će sviranje gitare kao samouk i posvetiti se jazzu pod utjecajem američkog autodidakta Stanleya Jordana, prihvativši od njega inoviran i tehnički dotjeran način sviranja poznat kao taping technics. Tako kvalificiran upisuje se i diplomira na Odjelu za jazz Visoke glazbene škole u Grazu.

Na svojoj se kompakt-ploči My Contribution samozatajni Jurković, koji se i zbog toga teže probija na našoj jazz-sceni, predstavlja kao solo-gitarist, te u formaciji trija s pijanistom Matijom Dedićem, basistom Mladenom Barakovićem i bubnjarem Krunom Levačićem. Po vokaciji blizak mainstream jazzu, zagrebačka, inače vrlo dobra ritam-sekcija možda mu i nije bila najprimjerenijim, no u ovim okolnostima ipak najboljim rješenjem.

U swing-izvedbi uvodne originalne teme Banana Split, Jurković rabi Leslie sound efekt zvukovno poznat kod Hammond-orgulja, koji je u SAD-u počeo primjenjivati američki gitarist Charlie Hunter. Tema 3/4 je naravno jazz-valcer, a Fly Time opet jedan od Jurkovićevih originala. Neke je od svojih glazbenih impresija Jurković izrazio u gotovo emotivnoj solo-izvedbi skladbe Under The Open Sky pokazavši da nije sasvim imun prema utjecajima modernih svjetskih jazz-gitarista. Od na ploči predstavljenih standarda vrijedi spomenuti Bemsha Swing Theloniousa Monka, Lisu Georgea Gershwina, You'd Be So Nice To Come Home Cola Portera, te Over The Rainbow Harolda Arlena.

Graz Blues reminiscencija je autora na studentske dane, s nekim ritmičkim ustupcima fuzijskom jazzu, a program diska završava izvedbom poznate filmske melodije Charliea Chaplina Smile.

Darko Jurković — Charlie naš je primjer takozvanog underrated jazz-glazbenika, pojma poznatog dobro i u američkom jazzu, glazbenika koji zaslužuje mnogo više pozornosti nego što je ima. Postoji opravdana bojazan da mu s obzirom na distributivne mogućnosti ovakvih neovisnih produkcija ovaj CD u popularizaciji neće mnogo pomoći, no ipak, nadajmo se da se radi samo o diskografskom prvencu, koji je samo uvodom u neka buduća diskografska izdanja.

Mladen Mazur

Vijenac 172

172 - 5. listopada 2000. | Arhiva

Klikni za povratak