Vijenac 171

Film

Film na prvi pogled

Film na prvi pogled

Nestali za 60 sekundi

U domaćim kinima 5. listopada s prikazivanjem započinje triler Nestali za 60 sekundi (Gone in 60 Seconds) s Nicolasom Cageom, Angelinom Jolie i Robertom Duvallom u naslovnim ulogama, koji će nedvojbeno privući najširu publiku. Iako se sve troje mogu pohvaliti osvojenim glumačkim Oscarima spomenuti film sigurno ne pripada u kategoriju onih u kojima je potrebno veliko glumačko umijeće — dapače. Već podatak da Nestali za 60 sekundi dolazi iz producentske radionice Jerryja Bruckheimera — jednog od najuspješnijih holivudskih producenata, odgovornog za hitove kao što su Hrid, Con Air, Armageddon itd. — govori kako je ovdje riječ o formi, a ne sadržaju. Upravo zbog toga najzanimljivija je činjenica da u ovom filmu o profesionalnim kradljivcima vrhunskih automobila ima vrlo malo akcije, pucnjave pa čak i jurcanja automobilima, jer se sve više-manje svodi na razgovor i nastojanje glumaca i redatelja da svi u filmu izgledaju vrlo seksi i cool. Pa čak i automobili. Baš zato britanski filmski časopis »Total Film« opisao ga je kao čistu meku autoerotiku jer je za majstore zanata u filmu krađa automobila bolja stvar od seksa! Film je ocijenjen dvjema zvjezdicama, uz što ide opisna ocjena razočaravajuće. Zanimljivo je da je ovo tek drugi film redatelja Dominica Sene iako je još 1993. režirao izvanrednu psihološko-crnohumornu road-dramu o serijskom ubojici naslovljenu Kalifornija u kojem su glavne uloge tumačili Brad Pitt i David Duchovny, tada još na početku zvjezdanoga puta. Ako je suditi prema tom filmu, ne treba unaprijed otpisati Nestale za 60 sekundi jer je Sena u svom prvencu pokazao izniman talent potpisavši jedan od najboljih trilera devedesetih koji je apsolutno nezasluženo marginaliziran. Želite li to provjeriti, posjetite najbližu videoteku.

Kuća debele mame

Tjedan ranije u kinima kreće i nešto sasvim drukčije: komedija Kuća debele mame (Big Momma's House) s Martinom Lawrenceom kao agentom FBI-ja koji se zbog tajnog zadatka zaštite svjedokinje mora prerušiti u staru i debelu južnjakinju poznatu kao Big Momma. Režiju potpisuje Raja Gosnell. Gosnell nije nov u žanru — i njegova dva prethodna filma Sam kod kuće 3 i Nikad se nisam poljubila bili su komedije — no glavna zvijezda ovdje je ipak Martin Lawrence, koji je filmovima Zločesti momci, Ništa za izgubiti, Plava munja učvrstio svoj status holivudske zvijezde s vrlo visokim honorarima. Teško je otkriti tajnu zašto je to tako jer Lawrence baš i ne pripada najdarovitijima holivudskim komičarima, no američka ga publika očito voli. I Kuća debele mame tamo je postao hit pa nije teško zaključiti da gledatelje zabavlja kada se muškarci preodijevaju u korpulentne žene i glupiraju. Neće biti teško gledajući Kuću debele mame otkriti da su se njezini tvoci nadahnuli sličnim ostvarenjima kao što su Tootsie, Mr. Mom, Tatica u suknji ili Luckasti profesor pa ga je zato poznati britanski filmski časopis »Empire« i nazvao »jednim od najmanje originalnih filmova u posljednje vrijeme« i ocijenio dvjema zvjezdicama od mogućih pet. Nije sve, dakako, u originalnosti pa kritičar »Empirea« dodaje kako nitko u ekipi nije kanio napraviti sofisticiranu komediju, nego pravi ljetni popcorn-hit za bezbrižnu zabavu. S tim se treba složiti i ne dvojim da će se dobar dio publike odlično zabaviti. Ako ništa drugo, prizor s debelom Mamom i Lawrenceom u zahodu na početku filma sigurno će se prepričavati. Pogodite zašto!

Ratna pravila

Istoga dana kada i Nestali za 60 sekundi gledateljima će biti ponuđena još dva premijerna filma: Ratna pravila (Rules of Engagement) zanimljiv je spoj ratnoga filma i sudske drame u kojoj su glumački teškaši Tommy Lee Jones i Samuel L. Jackson jamstvo uvjerljivih likova, a ugledni William Friedkin (Francuska veza, Istjerivač đavola) dobre režije; romantična komedija Vjeruj u ljubav (Keeping the Faith), o katoličkom svećeniku i rabinu koji se zaljubljuju u istu djevojku, redateljski je prvenac darovitoga glumca Edwarda Nortona (Kockari, Klub boraca) i obećaje dobru zabavu.

Stjepan Hundić

Vijenac 171

171 - 7. rujna 2000. | Arhiva

Klikni za povratak