Vijenac 170

Fotografija

U FOKUSU

U FOKUSU

Izložba


slikaIzložba Mjesto na kojem nisam bio

Zagreb će od 20. rujna 2000. imati prigodu vidjeti veliku međunarodnu izložbu fotografija pod naslovom Mjesto na kojem nisam bio kustosa MSU-a Tihomira Milovca. Taj zanimljiv i zahtjevan projekt priprema se u organizaciji Hrvatskog fotosaveza, a izložba će biti postavljena u Umjetničkom paviljonu. Tema je izložbe fenomen s kraja našega milenija — odnos stvarnog i virtualnog, stvarnosti i reprezentacije, realnosti i fikcije. Postavljaju se i istražuju pitanja određenja mjesta kao identiteta i sudbine do mjesta promjene i ne-mjesta, pa sve do mjesta u virtualnoj stvarnosti. Naročito treba naglasiti sudjelovanje priznatih umjetnika kao što su Shirin Neshat (NY), Via Lewandovsky (Berlin), Sam Taylor-Wood (London), Walter Niedermayr (Bolzano), Miriam Bäckström (Stockholm), Martha Rosler (NY), Rosemary Laing (Sydney) i Antun Maračić (Zagreb).

Foto: Rosemary Laing, Flight research #5, 1999. (detalj)

slikaFestival fotografije Fotoseptiembre

U dalekom Mexico Cityju održava se od 1. kolovoza do 31. listopada 2000. veliki međunarodni fotografski bijenale. U sklopu programa festivala koji organizira Centro de la Imagen (institucija koja se posvetila razgranatom prezentiranju fotografije i jezika fotografske slike) organiziraju se brojne fotografske izložbe, okrugli stolovi, performansi te radijski i televizijski programi koji se bave najrazličitijim aspektima, tendencijama, temama i tehnikama fotografije. Jedna od izložbi posvećena je velikom meksičkom fotografu Manuelu Alvarezu Bravu (Mexico City, 1902) koji je prvi latinoamerički fotograf čija se djela nalaze u zbirci Muzeja moderne umjetnosti u New Yorku. Taj je muzej 1997. organizirao i njegovu retrospektivnu izložbu. Bravo se tridesetih povezuje s Andréom Bretonom i nadrealistima, a njegova glavna tema uvijek je Meksiko i njegovi ljudi, priroda, krajolik ili jednostavno predmeti. O festivalu detaljnije ćete saznati na stranicama www.centrodelaimagen.org.

Foto: Manuel Alvarez Bravo: Madrac, 1927.

slikaFestival Images

Uskoro se otvara veliki festival pod imenom Images, 3rd International Festival of Image photography, cinema and multimedia u švicarskom Veveyu (od 22. rujna do 5. studenog 2000). Taj vrhunski skup izložbi i konferencija uključuje izložbe poljskog fotografa Bogdana Konopke, dobitnika nagrade Grand Prix Européen de la Ville de Vevey 1998, izložbu radova jedanaestorice nominiranih fotografa za istu nagradu za 2000. godinu, zatim radove Valeryje Miloserdov o užasavajućim uvjetima života stanovnika ukrajinskih ugljenokopa, Didiera Deriaza Gens de sable: images du Sahel te mnogih drugih umjetnika. Dio je događanja i međunarodna konferencija Pornography or erotic art: Trends in contemporary photography s ciljem da se ta tema ispita s obzirom na povijest i suvremene trendove fotografske produkcije. Predsjednik žirija trećeg Grand Prix Européen de la Ville de Vevey fotograf je Peter Knapp, poznat po tome što je godinama bio umjetnički direktor i modni fotograf magazina Elle. Koncept festivala vrlo je raznolik i obuhvaća različite oblike umjetničke ekspresije uz fotografiju — film, video, glazbu i ples. Otvorene su internetske stranice www.images.ch.

slikaKnjiga Seydou Keita

Fotograf Seydou Keita živio je cijeloga života u Bamaku, u Maliju, fotografirajući u svom skromnom studiju obične ljude svog grada, trgovce i državne službenike, dakle kao legitimni i posve prisutan insider toga društva. Kako sam kaže, da bi odabrao najpogodniju pozu portreta, bilo je potrebno samo nekoliko minuta, nikada nije griješio. Snažna izravnost portreta njegovih sugrađana upravo zadivljuje na prvi pogled, kao i grafika i geometrijska razigranost uzoraka tkanina ženskih haljina i tradicionalne odjeće. Kada je počeo fotografirati, pozadinu portreta sačinjavao je šareni pokrivač za krevet koji bi mijenjao svake dvije ili tri godine, a sada služi kao pokazatelj godine nastanka crno-bijelih portreta (uglavnom iz pedesetih i šezdesetih godina). Godine 1994. Fondation Cartier pour l'art contemporain izdala je nakon izložbe monografiju velikog formata s malim brojem reprodukcija Keitovih sjajnih portreta. Keitu se ne može osporiti autentičnost, što je na kraju prepoznao i zapadni kulturni krug, željan izvorne imaginacije.

Iva Brezovečki-Biđin

Vijenac 170

170 - 7. rujna 2000. | Arhiva

Klikni za povratak