Vijenac 170

Film

Filmska Služba

Prvak lake kategorije

Šangajsko podne, Shanghai Noon, SAD, 2000, režija Tom Dey

Prvak lake kategorije

Šangajsko podne, Shanghai Noon, SAD, 2000, režija Tom Dey, scenarij Miles Millar i Alfred Gough, fotografija Daniel Mindel, uloge Jackie Chan, Owen Wilson, Lucy Liu, Brandon Merrill, Roger Yuan, Xander Berkeley

Još jedan film lakokategornik, ali nekako u startu pošteniji, a u konačnici simpatičniji od Emmerichova ostvarenja. Dok se Emmerich prihvatio priče smještene u okvir povišeno relevantnog povijesnog zbivanja pa htjeli-ne htjeli kao da ipak tražimo zrnce više od onoga što bi trebalo, tvorci Šangajskog podneva, prvoga holivudskog visokobudžetnog iskustva velike hongkoške komedijsko-akcijske zvijezde Jackieja Chana, referiraju se na žanr vesterna shvaćen isključivo kao prostor nepretencioznoga gledateljskog užitka, koji garniraju s pregršti dobronamjernog humora. U duhu političke korektnosti i zanimanja za povijesno i žanrovski tzv. marginalne skupine (Kinezi u Americi, Indijanci, žene), ali i kao logična posljedica činjenice da je Chan Kinez na radu u Americi, film promovira afirmativne (prijateljsko/ljubavne) međurasne/etničke odnose (među kojima su posebno uspjeli oni između Chana i Indijanaca) te feministički tretira ključne ženske likove (kineska princeza i poglavičina kći emancipirane su samostalne djevojke) i uz to se zgodno poigrava nekim klišeima vestern žanra i njegovim ikonama — Johnom Wayneom i Leejem Van Cleefom.

Zahtjevniji gledatelji s pravom mogu prigovoriti da su likovi i njihovi odnosi mogli biti znatno razrađeniji, a osobito da autori filma nisu uvidjeli znatne potencijale likova princeze (doista krasna Lucy Liu) i poglavičine kćeri (simpatična i privlačna Brandon Merrill), koje su morale dobiti znatno više prostora; također, završni rasplet vjerojatno je dramaturški odveć skučen, no u cjelini Šangajsko podne film je zbog kojeg će malo tko zažaliti odlazak u kino.

Damir Radić

Vijenac 170

170 - 7. rujna 2000. | Arhiva

Klikni za povratak