Vijenac 170

Film

Film na prvi pogled

Hitovi gastarbajtera

Film na prvi pogled

Hitovi gastarbajtera

Dva najatraktivnija filma koja će se prikazati tijekom rujna u domaćim kinima nedvojbeno su Nemoguća misija 2 (Mission: Impossible 2) i Oluja svih oluja (The Perfect Storm). Pribrojimo li im i Patriota s Melom Gibsonom — koji se počeo prikazivati 10. kolovoza, ali će i u rujnu biti na kinorepertoaru — dolazimo do zanimljive koincidencije. Naime sva ova tri holivudska hita potpisuju gastarbajteri: Misiju je režirao Hongkonžanin John Woo, Patriota Nijemac Roland Emmerich, a Oluju njegov sunarodnjak Wolfgang Petersen. O Patriotu već je bilo riječi u prošlom broju »Vijenca«, dok će nastavak Nemoguće misije već biti sedam dana na kinorepertoaru u trenutku izlaska ovoga broja »Vijenca« pa možda samo da kažem da je to filmsko dijete Johna Wooa i glavne zvijezde Toma Cruisea dugo bio odgađan zbog problema na snimanju u Australiji i stalnih povećavanja troškova. O filmu se dosta pisalo ponajviše zbog toga što je Tom Cruise gotovo sve opasne scene sam snimio — a kad pogledate film, vidjet ćete da je riječ o doista opasnim situacijama (obratite pozornost samo na uvodnu scenu u kojoj Cruise visi na litici) — no i povećanje budžeta i svi ostali rizici isplatili su se: film je postao veliki hit pa je samo u Americi prešao granicu od dvjesto milijuna dolara, a u svijetu će zaraditi još barem toliko.

Oluja svih oluja

Avanturistička drama Oluja svih oluja koja je na repertoaru od 14. rujna mnoge je iznenadila velikim uspjehom. I taj je film u Americi već zaradio dvjesto milijuna dolara, a trenutno u Europi postiže sjajne rezultate. Američku premijeru imao je istoga dana kada i Patriot pa su se tako dva Nijemca sudarila na box-officeu i vjerovalo se da će bolje proći Emmerich, koji je u Melu Gibsonu imao jači adut, no publika je ipak bila sklonija Georgeu Clooneyju i spektaklu na moru. Zapravo, može se reći da je za golem uspjeh Oluje svih oluja ponajviše zaslužna maestralna režija Wolfganga Petersena, zapravo impresivni specijalni efekti koji su oluju stoljeća dočarali s takvim hiperrealizmom da gledatelj ima osjećaj kao da gleda nekakav dokumentarac. Koliko je to točno, najbolje pokazuju izjave glumaca (uz Clooneyja tu su Mark Whalberg i John C. Reilly), koji su doslovno bili pod vodenom torturom pa u pojedinim trenucima uopće nije bilo razlike između prave i umjetne oluje. Film se inače temelji na književnom bestseleru novinara Sebastiana Jungera iz 1997. u kojem je rekonstruirao istinit tragičan događaj iz 1991. godine kada je oluja biblijskih razmjera povukla na dno sjevernoga Atlantika čitavu posadu ribarskog brodića Andrea Gail. Čovjek protiv moćnih prirodnih sila uvijek je zanimljiva tema, a iako su fantastični specijalni efekti glavna atrakcija filma, Petersen nije zaboravio čvrst karakterni kostur svojih likova pa je spoj ljudskih emocija i digitalnih efekata rezultirao dobitnom kombinacijom. Ni u kojem slučaju ne treba zanemariti utjecaj savršenoga kinoforšpana kao jednog od glavnih elemenata na osnovi kojeg se gledatelj odlučuje pogledati (ili ne) neki film. Osobno sam ga vidio barem desetak puta i svaki put sam se naježio od uzbuđenja.

Istok je istočno

Istoga dana kada i Oluja svih oluja u kinima kreće i nešto sasvim drukčije: britanska niskobudžetna dramska komedija Istok je istočno (East is East) redatelja Damiena O'Donnela. Riječ je hitu iz 1999. koji je zaradio tridesetak milijuna dolara, ali i filmu koji je bio nagrađivan (imao je i sedam nominacija Britanske akademije) i koji je kritika ishvalila na sva usta. Priča o pakistanskoj obitelji na sjeveru Engleske početkom sedamdesetih zapravo je film o sukobu različitih civilizacija, religija i kultura i nije tako daleko od naše zbilje.

Stjepan Hundić

Vijenac 170

170 - 7. rujna 2000. | Arhiva

Klikni za povratak