Izložba
Namjera organizatora bila je da u studijskoj prezentaciji prikaže široki spektar umjetnikova djela, koja uključuje uz velik broj fotografija (540) i slike, ready-made objekte, crteže, akvarele te grafike. Posebno je naglašen fotografski opus među kojima su izloženi poznati portreti Picassa, Giacomettija, Bretona i Cocteaua, aktovi i modne fotografije. U obliku serijskih ekspozicija jednog motiva pokazane su autorove metode rada kao i tehnike solarizacije i Rayografa, koji su imali velik utjecaj na razvoj nadrealistične fotografije. Man Ray, Sleeping woman, 1929. Međunarodna izložba fotografija Bloody-Body-Value-Nobody u Galeriji Mario Cettina u Umagu (20. lipnja-27. srpnja 2000) pokušava ilustrirati različite pristupe prikazu ljudskoga tijela u fotografiji tijekom prošlog desetljeća. Univerzalna tematika, vječno prisutna u umjetničkim medijima, bila je vezivno sredstvo grupe autora. Kustosi su odabrali po nekoliko predstavnika iz svake zemlje, iz Hrvatske su to Bachrach & Krištofić, Jasenko Rasol, Ivana Vučić i Darko Fritz; IRWIN, Goran Bertok i Rajko Bizjak kao predstavnike Slovenije, iz Italije su to Giancarlo Dell'Antonia, Lorena Matic i Stefano Scheda te Austrijanci Walter Seidl, Edda Strobl i Astrid Hermann. Ivana Vucic, iz serije Autoportreti 2001. |
|
|
Umjetnički direktor festivala Susreti u Arlesu (Rencontres d'Arles, 4. srpnja-20. kolovoza 2000) Gilles Mora odlučio je napraviti stanoviti sažetak utjecaja i preklapanja kroz koja je prošla fotografska slika. Takav radikalni pristup ilustriran je s nekoliko izložbi umjetnika različitih provenijencija kao što su Tina Modotti, Robert Heinecken, Herbert Matter, Peter Sekaer i Seiichi Furuya. Koncepcijski je, skupivši kustose iz vodećih europskih institucija, u žarištu trend koji utječe na fotografiju, odnosno njezin odnos prema medijima videa, slikarstva, slikovnosti Interneta i glazbe. Svjetski poznat festival nastoji relevantno pridonijeti proširenju granica tradicionalne fotografske slike. |
|
|
|
|
U katalogu izložbe Ghost in the Shell, Photography and the Human Soul 1850-2000. koja je održana u LACMA (Los Angeles County Museum of Art) u Los Angelesu početkom godine, nalaze se tri zanimljiva eseja o fotografskim portretima kao odraz kulturnih uvjerenja o ljudskoj naravi, kroz prizmu vremena i socijalno-povijesnih situacija. Autor tekstova Robert A. Sobieszek, kustos fotografije, objašnjava kako se izložba i knjiga nastale nakon desetljeća istraživanja i stručnih rasprava (od ranih sedamdesetih). U svakom od eseja objašnjava tradicionalni, moderni i postmoderni pristup fotografskom portretu te demonstrira da fotografija ljudskoga lica uvijek postavlja pitanja biti i izgleda bilo da je riječ o filozofiji, slikarstvu, filmu, antropologiji, plastičnoj kirurgiji ili psihijatriji. |
|
|
Na stranici http://www.zoom-net.com moguće je vidjeti izbor članaka i portofolija fotografa koji se nalaze u art-magazinu »Zoom«. Prati se rad novih autora i trendova, te velikih majstora fotografije. |
|
|
Klikni za povratak