Vijenac 167

Ples

Plesni Festival na Dunavu

Četiri programske faze

Tanz 2000, Plesni tjedni Beča, od 16. srpnja do 13. kolovoza 2000.

Plesni Festival na Dunavu

Četiri programske faze

Tanz 2000, Plesni tjedni Beča, od 16. srpnja do 13. kolovoza 2000.

Open air opereta Der Zigeunerbaron Johanna Straussa, izložba najmoćnijega cara renesanse Karla V. kroz poteze Dürera i Tiziana, Musikfilm Festival na trgu ispred vijećnice, Jazz — Fest Wien, Vesela udovica u državnoj operi, festival Klangbogen s Massenetom, Piazzollom i Straussom, Festwochen na izmaku i upravo otvoreni festival — Plesni tjedni Beča — Tanz 2000 — lepeza su ljetnih kulturnih događanja autrijske prijestolnice.

Wien ist anders, rekli bi njegovi stanovnici, Beč je drukčiji, tradicionalan, klasičan i moderan istodobno, raskošan i bogat, pa tako i njegovi festivali. Wiener Tanzwochen kao i svih sedamnaest puta do sada, zauzimaju jednu od središnjih pozicija ljetnoga kulturnog programa. Mjesta radnje su pozornice Volkstheatra, Državne opere i Sophiensäle, a vrijeme radnje od 16. srpnja do 13. kolovoza 2000. Festival se sastoji od tri dijela. Glavni dio čine radionice »suvremenog plesa i stvaralaštva tijela«, zatim koreografski projekti za plesače profesionalce — Coaching Projects, te istraživački projekti također za profesionalne polaznike (koreografe) — Pro Series.

Programski, festival se sastoji od četiri faze — četiri tjedna njegova trajanja, unutar kojih svaki dan pretrpan radionicama, audicijama i druženjima završava nastupom čuvenih svjetskih kompanija i ansambala. Odakle početi ovu najavu, kad je nemoguće spomenuti sva imena? Domaće čitateljstvo, pogotovo onaj dio koji je i sam plesno aktivan, svakako će zanimati tehnike koje je u okviru workshopova moguće pohađati. Pored nezaobilaznih radionica klasičnog baleta, jazza, suvremenog i modernog plesa (jednu od radionica modernog plesa drži umjetnički voditelj festivala Ismael Ivo) nude se radionice tad-dancea, hip-hopa, i etnic-dancea. (Od 31. srpnja do 12. kolovoza radionicu Danse Africaine Contemporaine drži Salia Sanon iz Burkine Faso, zagrebačkoj publici poznat s posljednjeg Tjedna suvremenog plesa.) Pored kompozicije i plesne improvizacije kuriozitet festivalskih radionica svakako je u plesu sve popularnija butho-tehnika (Ko Murobushi iz Japana) te radionica plesa za ljude s invaliditetom. Za hrvatski plesni podmladak zanimljive su audicije koje nudi taj dio festivala. Prva je 23. srpnja, a raspisuje ju CIE Willi Dorner za muški i ženski podmladak kompanije. Tridesetoga srpnja to isto oglašava dobro nam znani Emio Greco i Pieter C. Scholten, zatim 6. kolovoza Ismael Ivo i Marcia Haydee Ansemble.

Nove studente i đake traže Laban Centre London 6. kolovoza te isti dan Baletna škola bečke Državne opere dodjeljuje jednogodišnju stipendiju za kandidate između osam i osamnaest godina.

Dio festivala pod nazivom Coaching Project zamišljen je kao izravna suradnja velikih koreografa i naprednih plesača. Svaki od projekata traje po šest dana (svaki dan pet sati nastave), gdje polaznici u intenzivnu radu i neposrednom dijalogu obrađuju problemska područja razvijajući individualnu izražajnost te pomičući na taj način vlastite granice kreativnosti. Spomenimo da jednu od radionica toga tipa nudi i Suzanne Linke. Treći veliki dio festivala je istraživački projekt Pro Series namijenjen plesačima i koreografima profesionalcima. Uz potporu vodećih plesnih autoriteta polaznici će istraživati fenomene plesnog izraza, a jedan je od pedagoga i zvijezda posljednjeg Tjedna suvremenog plesa u Zagrebu — Russel Maliphant (17-25. srpnja) zatim Joseph Nadj te Emio Greco i P. C. Scholten. Spomenimo za kraj i Dance Film Video Library — biblioteku stručnog materijala otvorenu sve vrijeme festivala u Burgtheatru, koja nudi kandidiranu i na festivalu nagrađivanu plesnu videoprodukciju unatrag sve od 1992. Uza sve to nekoliko veselica i u završnici festivala party Expressions 2000 koji će donijeti i selekciju radova nastalih u radionicama. Svaki festivalski dan završava predstavama čiji vam raspored donosimo sa željom da osim autorice ovih redova još mnogo zaljubljenika plesne umjetnosti iz Hrvatske podijeli zadovoljstvo sudjelovanja u ovom plesnom spektaklu.

Olivera Međugorac

Vijenac 167

167 - 27. srpnja 2000. | Arhiva

Klikni za povratak