Vijenac 166

Kazalište

Osijek

Priča sa sretnim krajem

Osijek

Priča sa sretnim krajem

Nad 93. kazališnu sezonu osječkog Hrvatskog narodnog kazališta nadvila se ista sjena koja ga je obilježila i niz prethodnih godina: strogo ograničen i, dakako, nedostatan proračun ponovno je dobrim dijelom krojio repertoar i uvjetovao da uspostavljanje alternativnoga kazališta opet ostane tek hvalevrijedna ideja, ali bez financijske potpore. No, dvije dijametralno različite okolnosti — odustajanje s jedne i upornost s druge strane — prouzročili su da sumorna i već svima dobro poznata osječka kazališna priča na kraju ipak završi happy endom. Odustajanje pripada Drami HNK koja je četvrtu planiranu premijernu izvedbu, Romea i Juliju Williama Shakespearea (kojoj su prethodile Ivakićeve Inoče, Begovićeve Male komedije podnaslovljene Erotski san jedne lady te Krležin Povratak Filipa Latinovicza) isključivo iz financijskih razloga odlučila prolongirati do sljedeće sezone te upražnjeno mjesto prepustiti upornima — najmlađoj generaciji osječkih glumaca koje nije obeshrabrila činjenica da im ni ove godine nije odobren novac za alternativno kazalište, nego su našli i dovoljno volje i snage za uobličavanje trosatnoga glazbenoscenskog projekta pod naslovom Alaska Jack, u režiji Saše Anočića. U tom slijedu fragmentiranih, mozaičkih prizora prikazani su odražaji izmrvljenih skica stvarnosti; ne opis nego doslovan ispis različitih situacija i odnosa koje pojedinac ostvaruje u suvremenoj komunikaciji, čije je tekstualno polazište Anočić potražio u djelima Carvera, Mameta, Frischa, S. Ivić, S. Dimitrijević, Špišića... te upotpunio vlastitim umetcima — da bi predstava konačan oblik dobila tek glumačkim improvizacijama.

Želju za drukčijim kazalištem u gradu dokazuje i izvedba predstave Hura Brazil nastale u Kazališnoj radionici Studentskoga centra, ove godine pod redateljskim vodstvom Krešimira Mikića, jednog od najistaknutijih glumaca mlađega naraštaja. Hura Brazil izveden je u sklopu Osječkog ljeta i zanimljivo je djelce oblikovano kao teatar pokreta u kojem su vlastitu sklonost prema glumi pokazali isključivo studenti. Studentskoj je populaciji pripadala i većina gledatelja. Oni su pružili potporu kolegama i pod prijetnjom da izgube svijest u zagušljivoj i neklimatiziranoj dvorani na temperaturi od gotovo 40 stupnjeva.

U kazališnom životu grada neprijeporno mjesto zauzima i osječko Dječje kazalište, koje raznolikim repertoarom obogaćenim svake godine s nekoliko premijernih izvedbi dosljedno uveseljava one najmlađe, ali pri tome ne ostavlja ni velike ravnodušnima. Premijera u kojoj su ove godine, zbog nekoliko estetskih kodova i strukture bogate značenjima, podjednako uživali i veliki i mali zasigurno je Badnjak u garaži redateljskoga dvojca Davora Špišića i Saše Anočića nastala prema motivima Kozarčeva Postolara i vraga.

Kristina Peternai

Vijenac 166

166 - 13. srpnja 2000. | Arhiva

Klikni za povratak