Neki novi klinci Dječji portreti japanskog slikara Yoshitoma Nare prava su art-senzacija u Londonu Likovni radovi Yoshitoma Nare dobrodošla su izložbena prinova u kulturnom životu glavnoga grada Engleske. Njegovi crteži, slike i instalacije što su od početka lipnja izloženi u londonskoj Stephen Friedman Gallery za samo su nekoliko dana postali prvorazredna art-senzacija. A to je stoga što Narini radovi, premda oslikani licima zamišljenih i »zafrknutih« klinaca nisu nikakva djetinjasta slikarska posla, nego vrlo dobro promišljene provokativne studije dječjega karaktera i ambivalentne mladenačke osjećajnosti što idu uza nj. Njegov je, naime, prikaz djetinjstva jedinstven po tome što nije ni puko ilustrativan, ni dekorativan, a ni naivan. Dapače, »velike« teme koje slikar obrađuje uz pomoć malih likova (pobuna, egzistencijalna dosada, nemoć i ljudska rezignacija) iznesene su na prilično nekonvencionalan način. Narine se klinke tako zabavljaju s opasnim bodežima, a zamišljene tatine mudrice otpuhuju dim iz zabranjenih cigareta ili ispisuju poruke vulgarna sadržaja. No kada Nara prebaci stvari iz »konfrontacijskoga« u »misaoni« registar, tu nas nepogrešivo uvodi u sanjalački svijet dječje intime, prikazujući istodobno gotovo filozofsku težnju derišta za meditativnom samoćom. Jednoj je djevojčici s njegovih platna lice u potpunosti uronjeno u oblake, a druga se meditativno nadnijela nad praznim tanjurom za stolom. Ako je u cjelini suditi prema Narinim radovima, jedno je ipak sigurno — od kolijevke pa do groba najzanimljivije je razvojno doba. |