Vijenac 165

Glazba

Koncert

Zagrebacki komorni trio opet svira

Zagrebački komorni trio opet svira

Nakon dvogodišnje stanke Zagrebački komorni trio opet svira. Priča toga ansambla rijetkog sastava (glasovir, flauta i fagot) započinje u Salzburgu 1982. godine. Tamo je, naime, na jednom od svojih brojnih gostovanja pijanistica Mira Flies-Šimatović, vođena istraživačkom i umjetničkom intuicijom, u biblioteci Glazbene visoke škole Mozarteum pronašla Donizettijev Trio za glasovir, flautu i fagot. To je bio izravan poticaj osnivanju Zagrebačkog komornog trija u kojemu su uz njegovu umjetničku voditeljicu Miru Flies-Šimatović djelovali Zoran Despot (flauta) i Marijan Kobetić (fagot). Potonji je međutim napustio ansambl 1998. godine. Već u jesen 1999. Trio je ponovo počeo zajedno muzicirati s novim fagotistom Ivicom Gašparovićem.

Promotivni koncert u novom sastavu održali su ti vrsni glazbenici pred biranom i u umjetničkom smislu zahtjevnom varaždinskom publikom 9. lipnja u prostorima galerije Garestin. Već svojim izborom djela kojima su se tada predstavili — a to su u klasičnom stilu pisan Mozartov klavirski Trio u G-duru, KV 496, koji u preradbi za ovaj sastav nužno dobiva novu zvukovnu obojenost, belkantistički koncipiran Donizettijev Trio op. 22, br. 1, i Glinkin široko raspjevani romantički Patetični trio u d-molu, što je inicirao tradiciju lirskih i sentimentalnih trija u ruskoj glazbi i koji se drži jednom od najljepših komornih skladbi slavenskog glazbenog romantizma uopće — jasno su pokazali da će nastaviti njegovati repertoar kojemu je Zagrebački komorni trio i u prvom sastavu poklanjao pažnju. Njihov je umjetnički interes naime usmjeren na široku paletu glazbenih djela od baroka do romantizma, o čemu će također posvjedočiti i novi CD, koji uskoro planiraju snimiti i na kojemu će se naći trija Josepha Bodina de Boismortiera, Michaela Haydna, Muzija Clementija i Carla Marije von Webera. Vjerujemo da će na ovom CD-u, kao što su i na prethodnom na kojemu su snimili trija Antonija Vivaldija, Ludwiga van Beethovena, Gaetana Donizettija i Mihaila Ivanoviča Glinke, ostati vjerni tradicionalno rafiniranom i decentnom komornom zvuku te jednostavnoj i nadasve iskrenoj radosti muziciranja, koja je, može se reći, njihov zaštitni znak. Je li tomu tako, zagrebačka publika moći će provjeriti već 30. srpnja u atriju Prirodoslovnog muzeja, gdje će Zagrebački komorni trio imati prvi nastup u Zagrebu u novom sastavu.

Sanja Majer-Bobetko

Vijenac 165

165 - 29. lipnja 2000. | Arhiva

Klikni za povratak