Vijenac 165

Ples

PLESNI GLOBUS

PLESNI GLOBUS
slikaPlesači otvorili Expo

Hannover Plesni je studio Liberdance iz Zagreba plesnim projektom Stade sunce čudo gledajući otvorio hrvatski nacionalni dan 10. lipnja 2000. na svjetskoj izložbi Expo 2000 u Hannoveru. Uoči početka službene ceremonije plesači su izveli projekt u dva dijela na pozornici Plaza te su taj isti dan imali još jedan nastup u dvorani Concert Housea kada su predstavu izveli u cijelosti. Rajko Pavlić, koreograf, u ovom plesnom komadu ujedinio je hrvatsku plesnu i glazbenu tradiciju sa suvremenim pokretom, a ukupnom magičnom dojmu svakako su pridonijeli i stilizirani kostimi Franje Horvata i glazba Stanka Juzbašića te efektna scenografija prostirke od žita. Kako je za te prigode obično selektiran folklor ili klasični balet, nastup plesnih umjetnika L. Lipovac, A. Jurić, V. Križić, E. Nipkalj, L. Puk, D. Bakse i A. Gotala s predstavom Stade sunce čudo gledajući uistinu je čudo.

slikaBalet s Bledskog jezera

Zagreb U petak, 2. lipnja 2000, u prepunom Slovenskom domu u Zagrebu nastupili su polaznici Internacionalne baletne škole iz Bleda. Baletni umjetnici i umjetnice, osim što su plesali na glazbu Straussa, Gounoda, Delibesa i Paganinija u koreografiji Dane Renčelj, umjetničke voditeljice škole, izveli su također i koreografije Eunice Biedryski Bartell na glazbu Masseneta te ulomke iz drugog dijela Labuđeg jezera P. I. Čajkovskog u režiji Andrewa Stevensa. Nastupili su Pia Brezovšek, Blaž Cilinšek, Eva Jensterle, Luka Jensterle, Maruša Kersnik, Tina Mencinger, Maja Repe, Ines Rostobar i Katarina Žnidar, a nastupu su uvelike pridonijeli i gostovanje profesionalaca Alenke Lauf Ribič iz mariborskog i Andrewa Stevensa iz ljubljanskog baleta. Plesne točke popratio je nastup vokalne skupine Dolcissime&Cono Canoro, koja se predstavila sa slovenskim narodnim pjesmama u aranžmanu Zorana Šonca koji ujedno na klaviru izveo tri Chopinove skladbe. Dobro ozračje nastupa baletnih umjetnika te izvedbe na klaviru i uzajamno čestitanje potrajalo je do subote.

slikaApsolutni ples u slikama?

Zagreb U ZKM-u se 2. lipnja 2000, nakon dvije godine rada, konačno desila praizvedba prve predstave mladog plesnog Ansambla apsolutnog pokreta pod umjetničkim vodstvom Suzane Sliva, koja je i koreografkinja predstave Kao čovjek čovjeku. Cjelovečernji balet, kako ga je autorica definirala, »komponiran je u spotovima — nizu slika. Svaka od tih slika svojevrsni je krik protiv poroka i moralne izopačenosti koje nas i buduće generacije vuku prema izopačenosti«. Spomenute krikove otplesale su Stela Sliva, Zrinka Užbinec, Helena Pirički, Ivana Topolovac, Morana Paškijević, Tea Duplančić, Anita Čerljenko, umjetnice školovane u Baletnoj i Školi za ritmiku i ples Ane Maletić, te Bojan Valentić kao gost. Dvogodišnji rad na projektu vidljiv je samo u solidnoj interpretaciji ansambla i korektnoj tehničkoj izvedbi. Ne možemo međutim ne postaviti pitanje kako može balet ansambla apsolutnog pokreta biti raščlanjen u spotove ili slike?

Olivera Međugorac

Vijenac 165

165 - 29. lipnja 2000. | Arhiva

Klikni za povratak