Vijenac 165

Glazba

Koncert

Autentična i glazbena mladost

S mladima za mlade, Dobrotvorni koncert za Napretkov fond za stipendiranje Ivo Andrić — Vladimir Prelog, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 16. lipnja 2000.

Autentična i glazbena mladost

S mladima za mlade, Dobrotvorni koncert za Napretkov fond za stipendiranje Ivo Andrić — Vladimir Prelog, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 16. lipnja 2000.

Osnovano davne 1902, zabranjeno 1949. i reaktivirano 1990, Hrvatsko kulturno društvo Napredak sa središnjicom u Sarajevu i 64 podružnice u Bosni i Hercegovini te u Hrvatskoj broji danas dvadesetak tisuća članova i nastavlja sa svojom osnovnom djelatnošću stipendiranja đaka i studenata. Ta se Napretkova djelatnost ostvaruje u okviru fonda za stipendiranje koji je nazvan po najistaknutijim Napretkovim stipendistima — poslije nobelovcima — Ivi Andriću i Vladimiru Prelogu. Fond nema nikakvih stalnih izvora financiranja i ovisi o dobrotvornim prilozima i akcijama.

Jedna od njih organizirana je 14. lipnja u Zagrebu u Koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski. Tom su zgodom pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Hrvatske Stjepana Mesića Zagrebačka filharmonija i najbolji studenti, diplomanti Muzičke akademije u Zagrebu održali dobrotvorni koncert za Napretkov Fond za stipendiranje Ivo Andrić-Vladimir Prelog. Zagrebačka filharmonija već je tradicionalno potkraj akademske godine ugošćavala najbolje studente pjevačkog i instrumentalnih odjela, koji su tako dobivali priliku nastupiti kao koncertantni solisti uz pratnju profesionalnog orkestra. Na ovom koncertu naslovljenu S mladima za mlade, violončelistici Karmen Pečar (1984) iz klase Valtera Dešpalja pridružili su se mladi skladatelj Frano Đ urović (1971) iz klase Frane Paraća i dirigent Josip Šego (1974) iz klase Vjekoslava Šuteja.

Već kratke biografije ovih diplomanata otisnute u programskoj knjižici, koju je pisao Dubravko Detoni a ne, kako bismo očekivali, diplomant Odjela za muzikologiju i glazbenu publicistiku kojemu bi to također bila prilika za promociju a i više bi odgovaralo samoj prigodi, svjedoče da je riječ o autentičnim mladim umjetnicima; Karmen Pečar je kao trinaestogodišnja djevojčica debitirala uz Slovensku filharmoniju s Elgarovim Koncertom za violončelo i orkestar, Đ urovićeve skladbe Puhački kvintet i Ritmi contrari praizvedene su na 36. međunarodnoj glazbenoj tribini prošle godine u Puli, odnosno na ovogodišnjim 23. danima hrvatske glazbe, a za Šegom su već nastupi sa Zborom i orkestrom Muzičke akademije, sa Zagrebačkom filharmonijom, sa Zborom Instituta za crkvenu glazbu Albe Vidaković, ravnanje Menottijevom operom The Medium i, kao rezultat suradnje s grupom Vero Vision Dunje Vejzović, izvedbama Händelove opere Julije Cezar u Egiptu, a odnedavno surađuje kao gost-dirigent s ansamblom Collegium pro musica sacra.

Praizvedbom Đ urovićeva Simfonijskog stavka, skladbe za koju Dubravko Detoni kaže da je »slobodnijeg oblika, neka vrsta fantazije koja se zanima osebujnostima tehničkih i izražajnih mogućnosti orkestra«, započeo je ovaj dobrotvorni koncert. Zatim je slijedio Koncert za violončelo i orkestar u h-molu, op. 104 Antonina Dvouáka, u izvedbi Karmen Pečar, a zaključen je bio Simfonijom u d-molu Césara Francka kroz zamršenu fakturu koje se Šego, nakon ravnanja zahtjevnim prethodnim skladbama, hrabro probi(ja)o. Svojim nastupom za druge mlade darovite ljude te su večeri mladi umjetnici neupitna talenta uvjerili sve prisutne (kojih je s obzirom na namjenu koncerta moglo i trebalo biti više) da će se — bude li dovoljno upornosti i rada — spomenuti niz dosadašnjih uspjeha sigurno nastaviti.

Sanja Majer-Bobetko

Vijenac 165

165 - 29. lipnja 2000. | Arhiva

Klikni za povratak