Vijenac 163

Ples

Balet

Razbijanje konvencije

Baletni divertisman, redatelj Bruno Jacquin, HNK Split, 20. svibnja

Razbijanje konvencije

Baletni divertisman, redatelj Bruno Jacquin, HNK Split, 20. svibnja

Hrvatsko narodno kazalište u Splitu 20. svibnja je spustilo zastor na još jednu sezonu izvedbom Baletnog divertismana, plesne predstave koja je nastala po ideji i koncepciji ravnateljice Baleta Kiline Cremone, a sastavljena je od dva, po plesnom izrazu i formi potpuno različita dijela nazvana Dueti i Alla Valse. Prvi dio čine obnove dueta klasične baletne literature kakvi su Pepeljuga i Romeo i Julija Sergeja Prokofjeva, Hačaturjanova Valencijanska udovica i duet na Barberov Adagio za gudače koji se svojim suvremenim plesnim izrazom i koreografijom, koja gotovo kiparskim senzibilitetom stvara oblike i odnose među njima, izdvaja kao najbolja točka toga dijela koncertnog koncepta. Prvi i drugi dio povezuje tanka linija na sadržajnoj razini. Naime, odnosi, uglavnom ljubavni, iz prvog dijela u drugom dijelu postaju složeniji jer ih koreograf i, gotovo je nužno reći redatelj, Bruno Jacquin smješta u sredinu dekadentne plesne dvorane, poput one u Bertoluccijevu Posljednjem tangu u Parizu. Iz konvencije klasičnoga valcera (Ravelov La Valse, Brittenov Alla Valse Moderato, Šostakovičev Lyric Walz, Sibeliusov Valse Trieste, Schnittkeovi Agony Walz i Story of Unknown Actor) te konvencionalnog društvenog ponašanja i odnosa plesači će iskakati otkrivajući situacije i odnose onakvima kakvi oni iskonski jesu: nježni, brutalni, nespretni, strastveni, banalni... Razbijajući konvenciju plesnoga pokreta i društvenog ponašanja koreograf i redatelj oslobađa i plesača i čovjeka istodobno.

Osmijeh s kojim Jacquin promatra svijet oko sebe gledatelj prihvaća kao dio svog pogleda, a lakoća kojom razara težinu zadanosti, pretvarajući tragiku u komiku, čovjeka približava sebi samome. Prava je šteta što Bruno Jacquin nije napravio cjelovečernju plesnu predstavu, no možda nam se to veselje dogodi u skoro vrijeme.

Ansambl Baleta HNK u Splitu drugi je put ove sezone, prethodno u plesnoj predstavi Gagika Ismailiana Citadela, pokazao spremnost, sposobnost, rekla bih i sklonost suvremenom plesnom izražavanju, noseći u oba slučaja predstave visokih estetskih, tehničkih i kondicijskih zahtjeva.

Plesali su Bruna Reić, Ivica Petrić, Albina Rahmatuljina, Lev Šapašnjikov, Nonna Čičinina, Dmitrij Rodikov, Marijana Marević, Korana Bilan, Roza Nastoska, Roberta Durlai, Sanja Nevešćanin, Tea Aličić, Igor Rogaljski, Marat Bešimov, Daniel Jagar.

Nina Šegvić

Vijenac 163

163 - 1. lipnja 2000. | Arhiva

Klikni za povratak