Vijenac 158

Kazalište

KAZALIŠNI GLOBUS

KAZALIŠNI GLOBUS

Besmrtni jazz

London — New York West End postao je bogatiji za još jednu brodvejsku predstavu. Predstava Side man pisca Warrena Lighta, dobitnica nagrade Tony, koja je u New Yorku od 1998. na off-Broadwayu, u režiji Michaela Meyera, imala više od četiristo izvedbi, preselila se u ožujku ove godine na West End.

U originalnoj postavi predstave uloge tumače Jason Priestley, Jeff Binder, Edie Falco, Kevin Geer, Michael Mastro, Angelica Torn i Frank Wood, koji još nisu velike filmske zvijezde, ali su američkoj, a neki od njih i hrvatskoj publici, poznati po ulogama u visokobudžetnim i komercijalnim televizijskim serijama. Drama govori o skupini džezista iz pedesetih, kada je jazz doživljavao zlatne trenutke, prateći njihove živote i preživljavanje do mračnih osamdesetih te o financijskom i emotivnom pritisku koji je bavljenje jazz glazbom ostavilo u njima. Drama Warrena Lighta autobiografski je tekst koji, ako je suditi po kritikama, emotivno i zanatski vješto progovara o krizama ljudi kojima vrsta glazbe koju sviraju u potpunosti određuje način života.

Svjetski dan kazališta

Wellington, Novi Zeland U susret obilježavanju svjetskoga dana kazališta u Wellingtonu se 27. ožujka zatvara veliki bijenalni festival izvedbenih umjetnosti. Festival je započeo 3. ožujka, a u dramskom dijelu programa nastupili su izvođači iz Irske, Japana, Kanade, Francuske, Španjolske, Velike Britanije i Italije. Iz Italije je u Wellington putovala trupa Societas Raffaello Sanzio s predstavom Julije Cezar u režiji Romea Castelluccija. Tu kazališnu skupinu poznajemo iz njihovih nastupa na Festivalu suvremenog kazališta, Eurokazu. U Wellingtonu su se, osim kazališnih, predstavili još i glazbeni umjetnici, fotografi i plesači, a opsežan program nalikuje onom najpoznatijih europskih festivala u Avignonu i Edinburghu.

Prezentacija Hrvatske ili Hrvatska 2000.

Bogota — Hrvatska Jedan od skupljih kazališnih projekata koji je započeo Leo Katunarić već ima svoju najavu u ovogodišnjem programu najvećega latinoameričkog festivala — Festival Iberoamericano de Teatro de Bogota. Naime, na tom festivalu koji će se održati u travnju pod motom El Estremo del Siglo, a financira ga kolumbijsko ministarstvo kulture i grad Bogota te razne svjetske fundacije, uz Čehovljeve Tri sestre u režiji Paola Magellija, Zagrebačko kazalište mladih izvest će i Kraljevo/Feast of the Kingdom Miroslava Krleže čiju režiju potpisuje Paolo Magelli, a pod vodstvom ZeKaeM-ova umjetničkog tima kolumbijski će glumci izvesti koprodukcijsku predstavu Antigona. Uz to predstavljanje ZeKaeM-a, u Bogoti će Braco Dimitrijević postaviti jednu od svojih instalacija, etno-grupa Legen održat će koncert a predviđena je i revija suvremenoga hrvatskog filma uz prisutnost redatelja prikazanih filmova na svečanim projekcijama. Inače je tema seminara i rasprava koje prate taj veliki festival, čiji proračun iznosi više od tri milijuna dolara, rad najpoznatijih nedavno preminulih velikana svjetskog kazališta, Grotowskog, Leecoqa i Strelhera.

Velikani glume Čehova

New York, Broadway Klasični europski dramski tekst rijetko ćete naći na Broadwayu, a da u njima ne glume velika svjetska glumačka imena. Ni Čehovljev Ujak Vanja koji će potkraj travnja imati premijeru u Atkinskon Theatreu nije iznimka. Naslovnu ulogu u toj predstavi tumačit će jedan od najvećih engleskih glumaca Sir Derek Jakobi koji ne samo da je poznat po mnogobrojnim iznimnim kazališnim ostvarenjima, već i po nezaboravnoj ulozi u serijalu Ja, Klaudije, te ulozi Cadfaela, svećenika detektiva u ratovima rastrzanoj Engleskoj. Partneri mu nisu ništa manje slavni Brian Murray (Rosenkrantz i Guildersten su mrtvi Sama Sheparda), Laura Linney (Trumanov show) i Roger Rees. Redatelj predstave je Michael Mayer, redatelj nagrađivanih predstava Side man i Pogled s mosta, a producentska kuća Roundabout, poznata po proizvodnji kazališnih hitova.

Obljetnica

Zagreb-Broadway Zagrebačko će kazalište Komedija početkom travnja hrvatskoj publici napokon predstaviti glasovitu rock operu koja je na svjetskim pozornicama već više od dvadeset godina, Jesus Christ Superstar u režiji Vlade Štefančića. To glazbenoscensko djelo najslavnijega živućeg skladatelja mjuzikla Andrewa Lloyda Webbera i libretista Tima Ricea, koje je nakon londonske praizvedbe 1972. na West Endu doživjelo 3358 izvedbi, ponovno će oživjeti početkom travnja i na njujorškom Broadwayu u Ford Center for the Performing Arts u režiji Galea Edwardsa. Na početku ove godine, za obilježavanje dvije tisućite godine od Kristova rođenja, komad je htio postaviti i ruski redatelj Yefim Zvenyatsky u Primorye Drama Theatreu, no nakon prosvjeda episkopa iz Vladivostoka da ta kakofonija vrijeđa osjećaje vjernika nekolicina članova odustala je od sudjelovanja u predstavi, ali Zvenyatsky ipak nije promijenio svoj plan. Ansambl kazališta Komedija za predstavu je angažirao više od sto pedeset izvođača, a naslovnu ulogu Jesusa pripremaju čak četvorica pjevača.

Apel za Boljšoj

Moskva Početkom ožujka ruski plesač Teatra Boljšoj Vladimir Vasiljev uputio je redateljima, glumcima, plesačima, pjevačima, ravnateljima i ostalim dobronamjernim ljudima iz struke javni apel za financijsku pomoć kako bi se napokon dovršio popravak i restauracija glasovitoga teatra koji ove godine odrađuje dvjesto dvadeset i četvrtu kazališnu sezonu. Iako je ruska vlada još 1987. odobrila novac za radove, politički događaji u posljednjih desetak godina onemogućili su privođenje radova kraju. Godine 1993. potpisan je ugovor između UNESCO-a, Boljšoja i ruskog Ministarstva kulture kako bi se što brže i lakše došlo do potrebna novca. No kako ni ta inicijativa nije dala zadovoljavajuće rezultate, budući da je za temeljitu i kvalitetnu obnovu potrebno oko dvjesto milijuna dolara, godine 1999. krenula je međunarodna kampanja prikupljanja novca koju vode predstavnici UNESCO-a, ruske vlade, uprave Boljšoj Teatra kao i direktori nekih velikih svjetskih kuća. Kako je 28. ožujka proglašen danom međunarodne solidarnosti s Teatrom Boljšoj i njegovim rođendanom, apel poziva kazališta i srodne institucije da toga dana novac zarađen od jedne predstave uplate na specijalni UNESCO-ov račun za pomoć moskovskom kazalištu.

Pripremile Erika Šarić i Lidija Zozoli

Vijenac 158

158 - 24. ožujka 2000. | Arhiva

Klikni za povratak