1.
Po tvome obrazu plešem dotle dok mi trnci ne
obuzmu potkoljenice, ili pak krv iz stopala
poteče. Potom tražim odmor u tvojoj zjenici, u
njoj se izležavam. No, u sjenici tvojih očiju
hotimice ostavim pramen kose, ili komadić kore
s otvrdnule pete, dapače, uvijek i posvuda tragove
svojih skrovitosti podmećem. Ti raspored mojih
koraka pratiš, njihov mi smjer opisuješ. Kada
pak te zaspe stručak algi koje mi leđa obrastaju,
postojanje plime niječeš. Tada ti plesom otarem
obraz, nakon čega se u tvojoj zjenici izležavam,
u njoj se od plesa odmaram.
2.
Iz vjedra tuču kroz prozor prospeš; bubnjić ti
krik iz uha odbije! Krik se rasprsne na nevidljive
krhotine koje se u oko zabiti ne mogu; ne mogu
dovabiti ni psovku iz tvoga grla, maslačkovim
cvijetom obloženog. Htjela bih te, brižnog poput
motke kojom se prašnjavi sag istresa, imenovati
pomiriteljem polumraka i jutra, mecenom nestašnim
vrapcima. Stoga me otimaj crnim kandžama,
makar te njihovi vršci ogrebli, spasioče plavetnila,
blještavila i suhih paleta.
3.
Zlatni mi grumen bljeskom razum pomuti pa
mi iz usta izlijeću ptice koje su u meni glavinjale.
Na tvoje rame slijeću, u uho ti cvrkuću. Ako
bih i htjela prešutjeti da mi se u utrobi šišmiši
udomaćuju, rado bi me odale. Prisvajatelju mojih
slugu; alkemičaru ustrajni, zašto ti dopuštam da
mi od pogleda zlatni grumen praviš? Možeš li
i to dokučiti?
4.
Vučem te u goru; željela bih da me kao vjetar slijediš!
No, sunce te kod uspona zasljepljuje. Valjalo bi sačekati
mjesec ili čudesnu zvijezdu koja bi te gorom vodila!
Ti pak pokazuješ krajobraz na kojemu se zemlja među
klisurama crni. Zboriš da među brdima tane luta. Moliš
me da se okanim definicije lista te golubica ili vjeverica
postanem – tanetu meta.
5.
Bojiš se da bi vjeverica mogla zamrziti šumu kada
dođe zima, jer bi bila prikraćena za skokove po zelenom
granju i za blagodat hlada kada se među lišćem smiri.
No, vjeverica neuviđavna nije! U duplji skriva plodove
cijelog ljeta prikupljane. Mnogih ljeta prikupljane!
Dobročinstvo šume neće zaboraviti kada šumi studen
živac sledi: toplim repom granje će milovati.
6.
S pedeset me stručaka zasipavaš. U stručak su majčina
dušica i tulipan spleteni. Njihov miris udisati valja jer
se od mirisa krik u jeku, uzao u potku pretvara. Otkud ti
je dano srž mirisa i uzla dokučiti kada na ovčje mlijeko
mirišeš, na pogaču i na svježi kruh, gušitelju krika?
7.
Vrbova frulica neprestano se nameće. Pod krevetom
mi svira i uz kompjutor kada tipkama bujice krotim.
Drugi je osluhnu pa do verglaša na raskrižju odu. Meni
pak je suđena kao nokat prstu, kao prsten udavači.
Mislim da je pastiru iz bajke ispala jer po skupocjenu
papiru, po zlatnoj tinti i po čarobnu vrbiku miriše.
8.
Crno ispod tvoga nokta stavit ću si u uho. Tebi ću
darovati sluh. Dat ću ti prašinu sa svoje trepavice.
Tada ćeš me prepoznati. Nisam mjesečarka koja te
muči ludim snom. Nisi noćobdija što izvodi divlji
ples. Spavajmo. Poput noći, i mi smo staklasti.
9.
Dobrome su duhu bocu razbili razbojnici i za
njim potjerali bijesne guje; ljubazne jele postale
su čudovišta okićena lubanjama, a mrvice vode do
omiljenog konačišta »Kod zle babe«. Riječju, vještice
su oštrim metlama raspršile bujnost skladne mašte.
(Nakon jetke bajke blaguju se slastice spravljene
od hrena, a za okrjepu, vino od kaktusa posluženo
bude.)
10.
Nakon tihih ratova ili krvavih pogroma, mogu
se stvari realno imenovati; tebe, primjerice,
trovačicom se usuđujem nazvati, sumrakom
svijeta, iluzijom obrambenog tijela, ranicom.
Uostalom: Čemu sliniti? Od toga neće otpasti
prljave zakrpe s modrica proteklih i budućih
dana! Eno tvoje sukrvice, u koži čela upaljena
a neistisnuta nevoljo, rano.
11.
Jezik više nije žrvanj koji melje tučonosne
oblake i pretvara ih u brašno po skladnom
putu posutom, no, hoće li posteljica šutnje,
obrasla sa sedam raznobojnih vrsta cinija,
postati dúgom koju ćemo s ugodom motriti
smatrajući je pobjednicom pljuska?
12.
Kada bi njena riječ uistinu prodirala duboko u
fonetiku i odatle srkala dostojanstvo kojim bi
se među riječima u jezičnom sklopu dičila;
kada bi njezina riječ korpusu teksta u složenoj
intertekstualnosti istaknuto mjesto priskrbila i
privilegirana bila u raznovrsnoj komunikaciji,
ne bi joj se moglo pripisati funkciju razlikovanja
posjedovanja i propasti, označitelja bijednog u
krahu vrednovanja.
2-3, 2011.
Klikni za povratak