Knjige

Folco Portinari

Povijest talijanskoga opernog libreta 19. stoljeća

Preveli Dubravka Zorić-Rismondo i Mate Zorić


Povijest, poetika i struktura paradigmatskih tekstova talijanskoga glazbenog libreta 19. stoljeća, doba zrelosti i predsmrtnog propadanja opere, predmet su oštroumnih književno-povijesnih i poredbenih studija poznatoga talijanskog povjesničara književnosti i pjesnika Folca Portinarija. Njegova su pitanja: zašto se povijest libreta mora promatrati ujedno kao povijest razvoja kulture i ukusa? Zašto libreto nije autonomno djelo i zašto je ravnodušan spram teksta? Zašto se libreto ne može raščlanjivati bez istodobnoga povezivanja s dva druga usporedna žanra - dramom i romanom? Napokon, zašto bez glazbene integracije libreto ostaje bezvrijedan ili tek prosječan književni uradak, odnosno Goetheovim rječima: Kako je moguće da se tolike [libretističke] gluposti, štoviše besmislice, tako sretno stapaju s najvišim estetskim sjajem glazbe?


Glazbena knjižnica Matice hrvatske, knj. 10, glavna urednica Jelena Hekman, urednik Nedjeljko Fabrio. – Naslov izvornika: Pari siamo! Io la lingua, egli ha il pugnale! Storia del melodramma ottocentesco attraverso i suoi libretti. – Imensko kazalo i kazalo libreta


Autori

Folco Portinari

Folco Portinari

Talijanski povjesničar književnosti i pjesnik Folco Portinari (1926) žradio je kao predavač na torinskome Sveučilištu te kao suradnik i kolumnist vodećih talijanskih dnevnika

Povijest talijanskoga opernog libreta 19. stoljeća

Klikni za povratak