Vijenac 579

Matica hrvatska

Zavidna tehnička spremnost

Tomislav Bužić

U Matici hrvatskoj 18. travnja nastupile su dvije studentice solo pjevanja sa zagrebačke Muzičke akademije. Hana Hanas (1993) studentica je treće godine pjevanja u klasi Vlatke Oršanić, dok je Iva Krušić (1988) studentica pete godine u klasi Martine Zadro. Obje su dobitnice brojnih državnih i međunarodnih nagrada te su zabilježile zapažene uloge u studentskim opernim produkcijama.

Svakako treba spomenuti kako je ovdje riječ o glazbenicama koje su već polako na pragu ostvarenja profesionalne karijere, što se bitno razlikuje od uobičajenih koncerata u ciklusu Mladi glazbenici. Tehničke poteškoće za Hanu i Ivu više nisu znatnu prepreka u izvedbi pojedinih skladbi, no treba ipak naglasiti da je riječ o studenticama koje se i u tom pogledu ističu među kolegicama i kolegama na pjevačkom odsjeku Muzičke akademije. Ponekad nerazumljiv izgovor teksta kod Hane bio je primjetan prije svega zbog Ivina izvrsna izgovora, naravno uz naznaku da je sama artikulacija u mezzosopranskoj lagi jednostavnija nego u sopranskoj. Zavidna pjevačka tehnika stoga omogućuje stavljanje većeg naglaska na scenski pokret i oblikovanje programa, odnosno izbor skladbi. Neprestana izmjena izvođačica na pozornici, s nekoliko kraćih komada u prvom dijelu koncerta i opsežnijim arijama iz opera u drugom dijelu, nije baš najsretniji izbor za koncertno izvođenje. Rascjepkanost i odveć česti izlasci i ulasci na pozornicu podsjećali su više na školsku produkciju nego na homogeni večernji koncert, a ima nekoliko prijedloga kako se to moglo izbjeći. Pjevački recitali s više sudionika mogu se pomnim izborom skladbi ukomponirati u svojevrsni pastiš, gdje bi se arije i ostali komadi postavili u dramatičniji slijed potpomognut glumom i scenskim pokretom. Drugi, jednostavniji način bio bi da je svaka pjevačica otpjevala svoj dio programa u komadu. Treća mogućnost, pogotovo kada se uzme u obzir zapravo komorna atmosfera Velike dvorane Matice hrvatske, jest stavljanje naglaska isključivo na Lied, koji bi intimnošću odgovarao maloj pozornici i trpio izmjene na sceni.

Naglašavamo kako prijedlog za nešto drukčiju produkciju nimalo ne umanjuje izvrsnu kvalitetu reprodukcije. Glasovne i scenske mogućnosti, zajedno s tehničkom dotjeranošću, podloga su koja će Hanu Hanas i Ivu Krušić za godinu-dvije zasigurno dovesti na važne operne pozornice i koncertne dvorane, nadamo se još češće nego što je slučaj sada, u njihovim studentskim danima. Poduzetnost i prodornost jedino su što će im trebati nakon izlaska iz okrilja Muzičke akademije.

Vijenac 579

579 - 12. svibnja 2016.

Klikni za povratak