Obavijesti

Komunikološka škola Matice hrvatske MEDIJSKIM ODGOJEM DO MEDIJSKE PISMENOSTI

Odgoj za medije (media education) preko kojega se dolazi do medijske i informacijske pismenosti (MIL) kroz više se desetljeća razvija u raznim europskim zemljama, a u Hrvatskoj je još uvijek – smijemo si to priznati – na samim početcima. U prvome razdoblju medijski se odgoj u svjetskim razmjerima shvaćao kao sredstvo zaštite prava najmlađih članova društva, koje se smatralo slabima i nezaštićenima. Nakon toga prvoga razdoblja, došlo se do ispravnoga i prihvatljivoga razmišljanja o djetetu kao subjektu s određenim kompetencijama, subjektu koji zna postupati s medijima. Pri tome je važno spomenuti da se promijenio i odgojni pristup i odgojni rad: medijski odgoj postao je sredstvo jačanja i osnaživanja subjekta, pa se stoga predlagao razvitak njegovih spoznaja i kritičkoga razmišljanja, te se više nije kanilo samo štititi dijete već stvoriti uvjete da bi se ono samo moglo štititi od neprihvatljivih medijskih sadržaja. No, medijski odgoj i obrazovanje za medijsku pismenost danas se više ne posvećuje samo djeci nego i odraslima, ponajprije njihovim roditeljima i nastavnicima, ali i najširim slojevima stanovništva koji žele biti aktivni korisnici sadržaja koje im posreduju masovni mediji.

(I. Kanižaj/D. Labaš/L. Osmančević)

Tema ovogodišnje Komunikološke škole je "Medijskim odgojem do medijske pismenosti". Program možete preuzeti OVDJE.



Pregled

datum