Georg Friedrich Händel
Da tempeste il legno infranto, arija Kleopatre iz III. čina opere Giulio Cesare, HWV 17
Claude Debussy
Ariettes oubliées / Zaboravljene pjesme
Gustave Charpentier
Depuis le jour, arija Louise iz III. čina opere Louise
Franz Schubert
Gretchen am Spinnrade, op. 2, D 118
Vincenzo Bellini
Eccomi in lieta vesta... Oh! Quante volte, recitativ i romanca Julije iz I. čina opera Capuleti i e Montecchi
Glasovirska pratnja: Mario Čopor
Josipa Bilić (Zagreb, 1997.) debitirala je 2019. kao stipendistica Opere HNK-a u Zagrebu ulogom Ines u Verdijevu Trubaduru te ulogom Glasa s neba iz Verdijeva Don Carla. Za ulogu Marice u Humperdinckovoj operi-bajci Ivica i Marica pod dirigentskim vodstvom Dawida Runtza, u režiji Petre Radin te produkciji Zagrebačke filharmonije, osvojila je 2021. Nagradu hrvatskog glumišta za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 30 godina u operi. Uz Simfonijski orkestar HRT-a nastupila je na koncertu u ciklusu Kanconijer u povodu 250. obljetnice rođenja L. van Beethovena, a za debi na Varaždinskim baroknim večerima, s ansamblom Camerata Garestin, primila je nagradu Ivan Werner, koja se dodjeljuje mladom glazbeniku za visoko umjetničko postignuće.
Studij pjevanja diplomirala je najvišim uspjehom 2021. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Lidije Horvat-Dunjko, a pjevačko obrazovanje započela 2014. na Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog u razredu Kristine Beck-Kukavčić. Već kao studentica istaknula se u akademskim produkcijama kao Despine u Mozartovoj operi Così fan tutte u HNK-u u Zagrebu, kao i naslovnom ulogom Massenetove opere Cendrillon, za koju je također nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta. Zapaženi nastup ostvarila je i uz Zagrebačke soliste u povodu Dana Muzičke akademije u Zagrebu.
Dobitnica je Dekanove nagrade za akademsku godinu 2017./2018., a prvu Rektorovu nagradu primila je 2020. za solistički koncert uz Zagrebačku filharmoniju, dok je drugu zaslužila za posebni uspjeh na Međunarodnom pjevačkom natjecanju József Simándy 2021., kada je pobijedila u III. kategoriji te osvojila nagrade Budimpeštanske državne opere (gala koncert), Simfonijskog orkestra grada Segedina (Stabat Mater G. Rossinija u Segedinskoj katedrali) te Opernog studija iz Strasbourga s pravom direktnog ulaska na finalnu audiciju.
Za vrijeme školovanja pobjeđivala je na međunarodnim i državnim natjecanjima: Vera Kovač Vitkai 2015., Lav Mirski 2016., državna natjecanja 2017. i 2019., Lions grand prix 2018., Zoltán Kodály 2019. i József Simándy 2018. i 2021. godine. Godine 2016. nagrađena je i Oskarom znanja. Diljem Hrvatske nastupala je u produkciji Opere b.b., u Lehárovoj Veseloj udovici (Valencienne) i u Straussovu Šišmišu (uloga Adele za koju je primila Nagradu Eufemija za najboljeg mladog umjetnika do 30 godina na festivalu Rovinj, art & more). Velika strast su joj i Lied te sakralna i rana glazba. Članica je ansambla Chiaroscuro, a uz Orkestar i Zbor Muzičke akademije u Zagrebu nastupila je u Bachovoj Muci po Marku te Rossinijevoj Petite messe solennelle. U HGZ-u sa Zborom i Orkestrom Medicinskog sveučilišta iz Beča pjevala je u Mozartovu Rekvijemu, sa Simfonijskim orkestrom iz Segedina nastupila je u Stabat Mater G. Rossinija, s Orkestrom mladih glazbenika u Charpentierovu Te Deumu, a sa Zborom i Orkestrom crkve sv. Blaža u Mozartovoj Krunidbenoj misi.
Pohađala je seminare glazbenika i pedagoga kao što su Tomislav Mužek, Krešimir Stražanac, Alexei Tanovitski, Matjaž Robavs, Rebeka Lokar, Rainer Trost, Michael Schade, Florian Boesch i Claudia Visca te predavači međunarodnog pjevačkog seminara Canto! Lucy Arner, Liora Maurer, Sharon Mohar, Hans Peter Herman i Ira Siff. Surađivala je s renomiranim dirigentima kao što su Mladen Tarbuk, Tomislav Fačini, Loris Voltolini, Josip Šego, Ivan Josip Skender, Marcello Mottadelli, Gyüdi Sándor i Pavle Zajcev te redateljima kao što su Dora Ruždjak Podolski, Saša Anočić, Petra Radin, Mathias Behrends i Arnaud Bernard.
Mario Čopor polazio je razred Stjepana Radića na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a usavršavao se kod Ludwiga Hofmanna te Konrada Richtera u Austriji. Održao je brojne nastupe, a profilirao se kao zapaženi umjetnički suradnik brojnih pjevača. Djelovao je u triju s flautisticom Renatom Penezić i oboistom Brankom Mihanovićem, stalni je član i suosnivač ansambla Acoustic Project te ravnatelj Zagrebačkog opernog studija. Od 1996. radi kao umjetnički suradnik na pjevačkom odsjeku Muzičke akademije u Zagrebu, od 2009. u statusu višeg umjetničkog suradnika.
Ciklus se održava uz potporu Zaklade Adris i Grada Zagreba
❌
◀
▶
Goran Končar
Mirko Cvjetko