Vijenac 444

Matica hrvatska

Izložba Paralelni procesi u Galeriji Matice hrvatske

Raznolikost izričaja i poetika

Lana Đaković

U Galeriji Matice hrvatske tijekom veljače održava se izložba Paralelni procesi. Zavod za kulturu vojvođanskih Hrvata predstavlja radove četiriju umjetnika. Zavod njeguje kulturno nasljeđe vojvođanskih Hrvata te uspostavlja sustavni pristup predstavljanju suvremene likovne i primijenjene umjetnosti. Vera Đenge, Srđan Milodanović, Goran Kujundžić i Lea Vidaković akademski su umjetnici različitih generacija i različita likovnog izraza. Na izložbi zastupljeni su sa po nekoliko radova individualnoga jedinstvenog opusa.


Rad Srđana Milodanovića


Čvrsta konstrukcija u radovima Vere Đenge, u kombiniranoj tehnici ugljena i boje, ostvarena je stalnim crnim linijama. Intuitivnom gestom u kombinaciji s plohama zemljanih tonova stvara asocijativne apstrakcije (npr. motiv lica). Asamblaži Srđana Milodanovića odgovor su na nemogućnost izražavanja i prenošenja poruke tradicionalnim medijima. Bijela slikarska platna autor prekriva raznim pronađenim otpacima (drvene letve, lokot, klopka, metalne ploče) koji već sami po sebi nose određenu znakovnu poruku. Njihovim kombiniranjem i komponiranjem u cjelinu stvara novu poruku kao kritiku suvremenoga društva. U crtežima geometrijske apstrakcije Goran Kujundžić, repeticijom linearnog uzorka, stvara optičke efekte u tradiciji svojega profesora Miroslava Šuteja. Unaprijed postavljen sustav reda unutar pojedinačnoga rada (ostvaren drvenim bojicama, olovkom ili tušem) ne zadaje osnovne kompozicijske osi, a autor pritom ostavlja slobodu u načinu postava. Crtežima ili naglašava plošnost ili trodimenzionalnu strukturu koje asociraju na tkanje i na računalno generiranje oblika digitalne grafike. Lea Vidaković varira životinjski motiv lisice u kombiniranoj tehnici (akvarel, kemijska olovka, čipka, tapeta) malih formata. Intimnu atmosferu jedinstvenoga trenutka postiže sužavanjem kadra na krupni prikaz životinjske glave apstrahirajući suvišno.


Vijenac 444

444 - 10. ožujka 2011. | Arhiva

Klikni za povratak