Vijenac 443

Kazalište

Kazališni globus - svijet

Petica za Harea

Sheffield – Mediji u Velikoj Britaniji, za razliku od hrvatskih, još objavljuju ozbiljne kazališne kritike, a predstave se ocjenjuju zvjezdicama, vjerojatno kako bi se kazališta u promotivnom materijalu lakše reklamirala brojem zvjezdica koje je predstava zaslužila. Maksimalnih pet kritičari daju vrlo rijetko pa vrijedi zabilježiti da je premijera Hareova teksta Racing Demon u kazalištu Crucible u Sheffieldu dobila upravo takvu laskavu ocjenu.



David Hare tu je dramu koja govori o krizi crkve u Engleskoj napisao prije dvadeset godina, a čini se da joj vrijeme nije nimalo naškodilo. Štoviše, kritike navode kako je drama danas savršena metafora britanskog institucionalnog života. Izvedena u sklopu sezone posvećene Hareu, predstava danas govori o napetostima unutar bilo koje organizacije u kojoj postoji stroga hijerarhija, od političke stranke pa do nacionalnih novina. U produkciji koju je režirao Daniel Evans kritika je još jednom pohvalila Hareovu sposobnost da u svakom karakteru otkrije detalje, bili oni vrline ili slabosti. Izvrsnosti produkcije svakako su pridonijeli i glumci Malcolm Sinclair, Jamie Parker, Emma Hamilton i Ian Gelder.


Istraživanje nacionalnog identiteta


Tokio – Dramatičar Hideki Noda još je u prvoj polovici osamdesetih u japanski teatar temeljen na tradicionalnom scenskom izrazu donio interes za suvremene teme privlačne mladoj publici. Otada Noda, kojega igraju i u inozemstvu, otvara vrata suvremenosti i temama kojima se japansko kazalište rijetko bavi. Danas, kao umjetnički ravnatelj tokijskoga kazališta Metropolitan Art Space, Noda nastavlja s temama koje provociraju javnost pa su njegove predstave odlično posjećene. Prema jugu, praizveden prošlog tjedna, naslov je posljednjega dijela trilogije koja se bavi identitetom suvremenoga Japana, a govori o podrijetlu Japanaca i onome o čemu se na u tradicionalnom društvu na sceni nikad ne progovara – kraljevskoj obitelji.


Prvi dio Nodine serije drama, Karakter, bavio se kultom koji je 1995. organizirao seriju napada otrovnim plinom na tokijsku podzemnu željeznicu, a drugi, Iskorači van, crna je komedija iz obiteljskog života. Noda je i posljednjom premijerom Prema jugu uspio izazvati iznimno zanimanje publike.


Shakespeare preplavio New York


New York – Sezona u New Yorku prolazi u znaku Shakespearea. Nakon četiri mjeseca ovog je vikenda Al Pacino prestao igrati Shylocka u Mletačkom trgovcu na Broadwayu, ali već nekoliko dana nakon njega u drugu produkciju iste drame, ovaj put u izvanbrodvejskom Theater for a New Audience, kao Shylock je stigao F. Murray Abraham. Čim sredinom ožujka taj teatar prestane igrati Mletačkog trgovca, slijedi Macbeth, a produkciju iste te drame u to će vrijeme moći vidjeti i publika u Brooklyn Academy of Music, gdje će je predstaviti slavna engleska skupina Cheek by Jowl. Da dva Macbetha nisu dovoljna, pokušat će dokazati treći, nešto radikalniji: britanska skupina Punchdrunk izvest će poznatu Shakespeareovu tragediju u kombinaciji s elementima Hitchcockovih filmova u ambijentalnoj produkciji naslovljenoj Sleep no More, koja se događa u napuštenom hotelu. Također u ožujku Public Theater premijerno predstavlja Timona Atenjanina, glumački studio Stelle Adler priprema Kako vam drago, a jedno manje kazalište izvest će kombinaciju Henrika VI. i Richarda III. No sve to tek je početak, do kolovoza na njujorškim scenama neće biti ni jednog mjeseca bez neke produkcije po Bardovu tekstu. Overdose Shakespeareom? Nikako, kažu producenti, dobrih drama nikad nije previše.


Kad Falstaff improvizira


Pariz – Kao da se slažu sa stajalištem prekooceanskih kolega, i Francuzi su premijerno izveli Vesele žene windsorske i to u svojoj nacionalnoj kući Comédie-Française. Redatelj je predstave Andres Lima, poznati španjolski redatelj čije produkcije obilježava dopuštena glumačka improvizacija. Falstaffa igra Bruno Raffaelli, a komad je već na premijeri razgalio Francuze.


Vijenac 443

443 - 24. veljače 2011. | Arhiva

Klikni za povratak