Vijenac 406

Glazba, Naslovnica

JAZZ AD LIBITUM

Svjetski bubnjar

Mladen Mazur

Beri Puhlovski


U ovoj sam rubrici već pisao o nekim našim jazz-glazbenicima koji s uspjehom djeluju izvan Hrvatske. Nema ih mnogo, ali ih se povremeno te napose kad gostuju u domovini valja prisjetiti, a nikako ih ne bi trebalo zaboraviti. Tako je već bilo riječi o našim u inozemstvu zapaženim gitaristima Ratku Zjači i Renatu Rožiću, saksofonistima Domagoju Ralašiću i Aljoši Mutiću, predstavnicima nešto starije generacije gitaristu Milanu Luliću i pijanistu Davoru Kajfešu, karijere kojih još traju. Tim imenima valja sad dodati još jedno, a to je Berislav Beri Puhlovski, bubnjar i perkusionist koji godinama živi i djeluje na američkoj Zapadnoj obali.

Beri Puhlovski (1955) educiran je bubnjar i perkusionist, na srednjoj je glazbenoj školi Lisinski u Zagrebu završio školovanje na Odjelu udaraljki da bi se istovremeno usavršavao i kod američke perkusionistice Bunny Adelson Beach, koja je u to doba djelovala na zagrebačkoj glazbenoj sceni, a studij će glazbe potom nastaviti na Pedagoškoj akademiji u Zagrebu. S fenomenom jazza Puhlovski se upoznao putem radioemisija Voice of America legendarnih Willisa Gonovera i Jazz-kluba I. programa Hrvatskoga radija. Kao jazz-bubnjar počeo je surađivati sa sastavom Toranj 77 Željka Kovačevića, a potom i s Plesnim i Simfonijskim orkestrom tadašnjeg Radija Zagreb. Godine 1978. polaže prijamni ispit i upisuje se na Odjel za jazz i klasiku instituta Musik und Darstelende Kunst u Grazu te tamo ubrzo postaje članom međunarodnog sastava Odelek 8, s kojim snima i prve ploče, a osnovao je potom na institutu i sastav Accoustic Jazz Quintet. Na nagovor američkog trubača i krilničara Arta Farmera, koji ga je čuo u Grazu, Puhlovski se 1980. odlučuje za odlazak u SAD, i to najprije na kraće vrijeme u New York, a potom u San Francisco, u kojem će, uz četverogodišnje razdoblje provedeno u Renu u Nevadi živjeti i djelovati dulje vrijeme, nastupajući s brojnim glazbenicima raznih stilskih profila. Usporedno se usa-vršava kod bubnjara Eddieja Marshalla, ali pod utjecajem perkusionista iz sas-tava Carlosa Santane Drums On Fire, s kojim je nastupao u klubu Amadeus, sve više svladava i latinskoameričke ritmičke formule. Za životopise jazz-glazbenika, ali ne i samo njih, uvijek su važni podaci s kim su nastupali, a lista je Berija Puhlovskog tu doista impozantna. Tijekom boravka u SAD-u nastupio je s više od četiristo glazbenika američkoga jazza! Tu vrijedi spomenuti barem neka imena: trubači Eddie Henderson, Mike Moore i Louis Gaska, saksofonisti Mel Martin, Jerry Gilmore, Julius Broussard, Don Pender i Vince Wallace, pijanisti Jessica Williams, Jon Davis, Benny Green i Larry Vuckovich, gitaristi Eddie Duran, Hay Scott, Dave Gramer, Calvin Keyes i Cal Locked, basisti Herbie Lewis, Jeff Chambers, Peter Washington, Larry Grenaaier, Ed Williams, Joe Santiago, Chuck Israels i Jaco Pastorius, vokalisti Mark Murphy, Jon Hendricks, Fran Foston, Margie Baker i Denise Perrier te perkusionisti Peter Escovado, Michael CaraBello i Jose Lorenzo. Impozantan dakle broj suradnji u više od dva i pol desetljeća provedena u San Franciscu.

Puhlovski je uz to vodio i vlastiti trio s pijanistom Dannyjem Schveckendiekom i basistom Nealom Heidlerom, s kojim je snimio i zapaženu kasetu s jazz-obradama poznatih američkih božićnih pjesama. U tom je kontekstu zanimljivo spomenuti i komercijalnu epizodu njegove karijere kad je na turnejama po Njemačkoj i Švicarskoj pratio popularnoga Trinyja Lopeza. No bilo je i drugih turneja, primjerice one u Panami, Kolumbiji i Venezueli, Karibima i Japanu, koje je poduzeo i kao član sastava Joea Santiaga. Ne baš česte posjete Zagrebu Puhlovski koristi za nastupe s domaćim glazbenicima, pa je tako ponajprije zbog svojih afiniteta prema udaraljkama i južnoameričkim ritmovima bio i član zagrebačke grupe Cubismo, što naravno ne isključuje djelovanje u sastavima izvan tih stilskih okvira.

Nakon višegodišnjega boravka u San Franciscu, Beri Puhlovski seli se prošle godine sjevernije, u poslovično kišovit Seattle, gdje se odmah uključuje u sastav tenor-saksofonista Ronnieja Piercea, u triju u crkvi Sv. Tereze prati crnačke gospel-grupe te surađuje s kulturnom ustanovom Cornish Academy of Art.

Budući da se naša zemlja i ne može baš pohvaliti većim brojem jazz-glazbeni-ka koji profesionalno i uspješno djeluju izvan domovine, pojavu Berislava Puhlovskog, koji nikada nije krio svoje podrijetlo, valja zabilježiti i kao važan tračak hrvatskoga jazza u kolijevci te glazbe, Sjedinjenim Državama.

Vijenac 406

406 - 24. rujna 2009. | Arhiva

Klikni za povratak