Vijenac 355

Glazba, Naslovnica

37. Varaždinske barokne večeri, 21. rujna – 1. listopada 2007.

U novom ruhu

Na dvadesetak koncerata u samu Varaždinu, kojih je bilo i do tri dnevno, publike nije nedostajalo. Pretežno su to bili koncerti visoke razine i raznolika ugođaja, izvedeni u lijepim varaždinskim sakralnim prostorima, ponajprije u Katedrali

37. Varaždinske barokne večeri, 21. rujna – 1. listopada 2007.

U novom ruhu

Na dvadesetak koncerata u samu Varaždinu, kojih je bilo i do tri dnevno, publike nije nedostajalo. Pretežno su to bili koncerti visoke razine i raznolika ugođaja, izvedeni u lijepim varaždinskim sakralnim prostorima, ponajprije u Katedrali


Varaždinske barokne večeri okrenule su novu stranicu u svojoj dugoj i slavnoj povijesti. Na tragu bogate tradicije, koja se razvijala pod dugogodišnjim vodstvom Vladimira Kranjčevića, novi ravnatelj Davor Bobić inicirao je neke nove programske smjernice, s većim naglaskom na izvođačima koji njeguju tzv. povijesno osviještene interpretacije barokne glazbe na originalnim glazbalima iz tog vremena ili njihovim vjernim replikama.

Festival je i prošlih godina nizom popratnih događanja zračio duhom prošlosti. Ljubav prema baroku uspio je usaditi ne samo žiteljima grada Varaždina nego i ostalih mjesta regije. Ove godine krenulo se i dalje. Izvan granica Hrvatske, u okrilje Europe, kojoj i sami težimo. Tako se ovogodišnji festival uz desetak središnjih i programski udarnih dana proširio – vremenski na dva mjeseca, a prostorno na šest država – Njemačku, Mađarsku, Sloveniju, Švicarsku, Austriju i Slovačku, koja je bila zemlja partner.

Večeri time potvrđuju status i ugled u Hrvatskoj te postaju važno europsko stjecište najuglednijih hrvatskih i inozemnih solista i ansambala specijaliziranih za izvođenje barokne glazbe. U tom kontekstu valja pozdraviti izrazitu nazočnost hrvatskih ansambala koji su se specijalizirali za izvođenje vokalnih i instrumentalnih oblika iz razdoblja renesanse i ranoga baroka. Bili su to Hrvatski barokni ansambl, koji se predstavio programom Georga Friedricha Händela i Ansambl Responsorium, koji je uz strane autore izvodio i hrvatsku glazbenu baštinu s djelima Comnena, Pulitija i Cecchinija.

Iako ne djeluju u tako povoljnim uvjetima kao njihovi slavni kolege u inozemstvu, oni s mnogo entuzijazma, učeći od iskusnijih, nastoje i uspijevaju dosegnuti tu razinu. Među najvažnijim i Hrvatskoj najodanijih mentora za ranu glazbu jest Catherine Mackintosh, engleska umjetnica koja se specijalizirala za baroknu violinu i koja je ove godine sjajno predvodila Varaždinski komorni orkestar u koncertima za jednu, dvije ili četiri violine i orkestar iz opusa L' Estro Armonico Antonija Vivaldija.

Na dvadesetak koncerata u samu Varaždinu, kojih je bilo i do tri dnevno, publike nije nedostajalo. Pretežno su to bili koncerti visoke razine i raznolika ugođaja, izvedeni u lijepim varaždinskim sakralnim prostorima, ponajprije u Katedrali. Tu je praizvedbom Pashalnih slika Anđelka Igreca, orguljaša i zborovođe Varaždinske katedrale uz soliste Dubravku Šeparović-Mušović i Tomislava Mužeka, te Zbor i orkestar HRT-a i Dječji zbor Varaždinske biskupije pod ravnanjem Vladimira Kranjčevića obilježena deseta obljetnica Varaždinske biskupije, koja je od sama početka pružala gostoprimstvo Festivalu.

Svečano otvaranje, koje se proširilo na nekoliko atraktivnih lokacija u gradu te završilo raskošnim vatrometom i balonima koji su visoko podigli dvije zastave (festivalsku i EU), počelo je koncertom Orkestra harmonije nacija sastavljena od mladih glazbenika četrnaest europskih zemalja uz sudjelovanje odličnoga Djevojačkog zbora Glazbene škole Varaždina koji je uvježbala Dada Ruža. U tom simboličnom susretu nacija pod umjetničkim vodstvom Margaret Faultless svoje je mjesto našla i Glazbena škola Varaždina, što je važno i u pedagoškom i u obrazovnom pogledu, ali i kao zalog za željenu buduću suradnju mladih glazbenika s festivalom svojega grada.

Po dobru će se pamtiti i nastupi Hrvatskoga baroknog ansambla pod umjetničkim vodstvom Laure Vadjon u Večeri Georga Friedricha Händela, sa sjajnom solisticom sopranisticom Tamarom Felbinger Franetović, zatim Zbora HRT-a koji je uz slovački orkestar Musica Aeterna pod ravnanjem Tončija Bilića izvodio duhovnu glazbu Charpentiera, Durantea i Vivaldija, te Europskog ansambla William Byrd iz Francuske, koji je pod vodstvom Grahama O'Reillyja i uz sudjelovanje varaždinskih glumaca Barbare Rocco i Roberta Plemića u visoku stilu predstavio motete iz Pjesme nad pjesmama Giovannija Pierluigija da Palestrine.

Phoenix ensemble iz Münchena oduševio je vedrim programom Vatrena strast u engleskoj pjesmi uz lutnju pod umjetničkim ravnanjem vrsnog basa i lutnjista Joela Frederiksena, a Cappella Istropolitana iz Bratislave dostojno je pod umjetničkim vodstvom Roberta Marečeka zaokružila festivalski program na završnom koncertu pod umjetničkim vodstvom Roberta Marečeka.

Na kraju navedimo i one najbolje, kojima su s pravom dodijeljene festivalske nagrade. Ivana Lukačića ravnopravno su osvojili Accademia Bizantina iz Ravene s programom Venecijanski suveniri pod umjetničkim vodstvom Stefana Montanarija i Ansambl The King's Consort s programom Purcell at the Chapel Royal pod ravnanjem Matthewa Hallsa. Nagrada Jurica Murai pripala je čembalistici Višnji Mažuran za Sonate Domenica Scarlattija u Ogrlici od 100 bisera, a »Vjesnikovu« nagradu Kantor za vrhunske izvedbe djela Johanna Sebastiana Bacha dobio je orguljaš Mario Penzar.

Predsjednica žirija Zdenka Veber sve je programe opremila stručnim tekstovima, ali treba požaliti što je dosadašnje izvrsno dizajnersko rješenje programa i plakata zamijenjeno lošijim. Nadajmo se da će se prijelazne boljke i nedostaci ispraviti, kako bi sve pozitivno i dobrodošlo novo u sadržaju dobilo i primjerenu logistiku. A to svakako zaslužuje bogat i zanimljiv program idućega festivala, koji je već objavljen.


Višnja Požgaj

Vijenac 355

355 - 11. listopada 2007. | Arhiva

Klikni za povratak