Vijenac 344

Ples

MBZ: Ritam harmonije niskih frekvencija Marije i Zorana Ščekića

Uigrani tandem

Zvukovi i šumovi uvodnoga dijela potka su daljih ritmičnih motiva i kontrasta kako u glazbi tako i u plesu

MBZ: Ritam harmonije niskih frekvencija Marije i Zorana Ščekića

Uigrani tandem

Zvukovi i šumovi uvodnoga dijela potka su daljih ritmičnih motiva i kontrasta kako u glazbi tako i u plesu


Za one koji prate domaću i međunarodnu plesnu scenu imena Marije i Zorana Ščekića već je znana odrednica, i više nego dovoljan razlog da se uputi 22. travnja na večernju scenu &TD-a.

Sam događaj u kontekstu festivala suvremene glazbe već nam postavlja očište. Poput dirigenta naše slušne percepcije, pokret izvođača na sceni pomaže u otkrivanju niskih frekvencija kompozicije, komunikacijskih nijansi između koreografa i skladatelja i dodatno se usmjerava na glazbu.

Rođenjem, znanjem i predanošću uigrani tandem Marija i Zoran Ščekić uz iskusna, nepristrana moderatora Silvy Panet Raymond, vizualizirali su ono što je Zoran Ščekić komponirajući nazvao harmonijom ritma. Zvukovi i šumovi uvodnoga dijela, proizvedeni na instrumentima (trublja i akustična gitara), potka su daljih ritmičnih motiva i kontrasta kako u glazbi tako i u plesu.

Tim slijedom izvedba Marije Ščekić uspostavljena je u istoj prostornoj harmoniji i dinamičnoj strukturi. Svojim izborima, izvođača na sceni, ona ne slijedi glazbeni zapis nego zadržava slobodu slučajnoga, dok se trećoj strani, nama gledateljima prijemnicima, to uistinu čini kao uobičajeni dijalog oslobođen kontrolnih točaka, jer se odvija između dvaju kompatibilnih izričaja.

Sastavnim dijelovima produkcije, kako glazbenim tako i izvedbenim, svojim znanjem pridonijeli su Davor Križić na trublji, Vjekoslav Nježić, elektronički samplovi vibrafona i woodblocka, Hrvoje Nikšić, snimanje, miksanje i mastering, Nina Maričić Spajić, kostim, te Saša Bogojević, dizajn svjetla.


Branka Cvjetičanin

Vijenac 344

344 - 10. svibnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak