Vijenac 344

Glazba

24. muzički biennale Zagreb, 19 – 28. travnja 2007.

PUTOVI SUVREMENE OPERE

U potrazi za novim kazališnim senzibilitetom kojim suvremeni skladatelji prilaze pisanju opere nastaju djela koja najčešće nisu opere u pravom smislu te riječi, čak se u nekim slučajevima i ne zovu operama. Raznolikost sadržaja, skladateljskoga pristupa i scenskog uprizorenja, uz vremensko ograničenje ...

Opera HNK u Osijeku: Jakov Gotovac, Stanac; Ruggero Leoncavallo, Pagliacci, red. Joško Juvančić, dir. Peter Oschanitzky

Neuobičajeni operni diptih

Predstavi Pagliacci ide u prilog i to da u razmjerno komornim scenskim okvirima pozornice osječkog HNK zna biti spektakularna, prizivajući uvjerljivo tradicionalnu ikonografiju komedije dell’arte

VIOLINSKI KLJUČ - Irena Paulus

Nevidljive sile

Najveća je poslastica koncerta Zagrebačke filharmonije bila Bel kamen kampanela Igora Kuljerića, kojom su glazbenici vođeni dirigentom Tončijem Bilićem, u ekspresivnim valovima slijedili osjetilna sjećanja, slike iz prošlosti i sadašnjosti. I skladba i izvedba bile su veličanstvene

GLAZBENA KRONIKA - Višnja Požgaj

Jubilej Ljerke Pleslić Bjelinski

OD KONCERTA DO KONCERTA - Branko Magdić

Žensko pismo – muško pismo

Dirigent Krzysztof Penderecki zajedno sa Zagrebačkom filharmonijom u skladatelju je Pendereckom prepoznao staro-novo-staro lice velemajstora zanata i organizacije kompozicijske tehnike. Solistički istupi Jadranke Gašparović, Monike Leskovar i Danjula Ishizake jednako su sjajnim angažmanom uronili u izvođenje Concerta grossa za tri violončela i ...

Koncertni program 24. MUZIČKog BIENNALa ZAGREB, 19 – 28. travnja 2007.

Oči u oči s vukom

Muzički biennale Zagreb i Milko Kelemen dobili su ove godine Kultur Preis Europa za 2007. – vrijednu nagradu za kulturna postignuća, koju dodjeljuje KulturForum Europa

JAZZ AD LIBITUM - Mladen Mazur

Neopterećenost tradicijom

Afiniteti i pristup najmodernijem big band-jazzu u slučaju European Movement Jazz Orchestra neupitni su i zrcale se iz predstavljenih izvedbi

Filmska glazba: Goyini duhovi (Goya’s Ghosts), red. Milos Forman, sklad. Varhan Bauer, José Nieto

S pucnjem topa

Goyini duhovi donose tipično-netipičan odnos prema glazbi, kontraste, koheziju i specifičnu gradnju prizorno – neprizorno, koji je osvježavajući odmak od američkih stereotipa

Koncert: Maria Taylor, Teatar &TD, Zagreb, 2. svibnja 2007.

ANATOMIJA ŽIVE LJEPOTE

Glazba Marije Taylor pulsirala je i disala ljepotom koja, usprkos slatko-gorkoj tematici pjesama, više pokreće negoli tuguje

CD soundtrack: Nino Rota. Musica da film, Sony Classical

Pravi Rota

Riccardo Muti i Filarmonica della Scala slijede Rotu senzibilno, s punim razumijevanjem, bez zaostataka vezanih uz izvođačku tehniku ili predrasude o lakoj glazbi

Vijenac 344

344 - 10. svibnja 2007. | Arhiva

Klikni za povratak