Vijenac 339

Glazba

Dječje kazalište Dubrava: Engelbert Humperdinck, Ivica i Marica, red. Franka Perković

OPERA DJECI

Zahvaljujući uglavnom sretnu spoju glazbenoscenskih elemenata u dojmljivu cjelinu, kojoj se malošto može zamjeriti, predstava je nedvojbeno postigla uspjeh, razveselivši brojne mališane i odrasle

Dječje kazalište Dubrava: Engelbert Humperdinck, Ivica i Marica, red. Franka Perković

OPERA DJECI

Zahvaljujući uglavnom sretnu spoju glazbenoscenskih elemenata u dojmljivu cjelinu, kojoj se malošto može zamjeriti, predstava je nedvojbeno postigla uspjeh, razveselivši brojne mališane i odrasle

Kako djeci mlađoj od deset godina približiti operu na primjeren i zabavan način, pokazala je prvom produkcijom zagrebačka udruga Mala opera u suradnji s Dječjim kazalištem Dubrava. Iako to kazalište ima dugu tradiciju njegovanja raznih oblika scenske umjetnosti, postavljanje opere bio je novi veliki izazov. Kao mamac za dječju publiku ponuđen je naslov omiljene bajke o Ivici i Marici, koju je uspješno uglazbio potkraj 19. stoljeća (1893) njemački skladatelj Engelbert Humperdinck. Produkcija je s uspjehom premijerno prikazana 14. veljače sa još nekoliko repriza u proteklom mjesecu.

Opera-bajka Ivica i Marica najpopularnije je i u svijetu često izvođeno Humperdinckovo djelo. U nas pak dugo nije scenski uprizoreno. U novije vrijeme pamtimo ipak jednu koncertnu izvedbu na Božićnom koncertu Zagrebačke filharmonije 2001. u Dvorani Lisinski s velikim ansamblom pod ravnanjem Pavla Dešpalja. Udruga Mala opera odlučila je pak to opsežno djelo u tri čina sažeti na pedesetak minuta.

Njemački tekst libreta, koji je prema bajci braće Grimm napisala skladateljeva sestra Adelheid Wette, adaptirali su i dobro preveli na hrvatski jezik pijanistica Danijela Petrić i bariton Zdenko Niessner. Redateljica Franka Perković, uz koreografkinju Andreju Široki, prirodno je i živo usmjerila scenski pokret i glumu, obrativši pozornost na vokalni izraz. Vizualnom dojmu pridonijeli su kostimi i scena Ive-Matije Bitanga i Lea Vukelića te rasvjeta Ive Knezovića. Stručnu glazbenu suradnju ostvarila je Danijela Petrić za pijaninom smještenim na lijevoj strani gledališta tik do pozornice, šarmantno utjelovivši crvenu ptičicu u razgovoru s Maricom. Naslovne uloge odlično su tumačile vrsne profesionalne mlade pjevačice sopranistica Ivana Kladarin kao Marica i mezzosopranistica Marta Babić kao Ivica (u alternaciji su Gordana Biondić i Davorka Horvat).

U ovoj prilagodbi opere još je samo jedna uloga — Vještica. Povjerena je Zdenku Niessneru, koji studira pjevanje u Grazu i Beču. Taj je lik za razliku od ostalih bio manje uvjerljiv i pjevački i scenski. Njegova je Vještica naime više bila nalik kičasto napirlitanu transvestitu slabašna glasa negoli zločestoj i ružnoj spodobi koja želi nauditi djeci.

No, zahvaljujući uglavnom sretnu spoju glazbenoscenskih elemenata u dojmljivu cjelinu, kojoj se malošto može zamjeriti, ali može predložiti više interaktivnosti, predstava je nedvojbeno postigla uspjeh, razveselivši brojne mališane i odrasle. Za sada u matičnom Dječjem kazalištu Dubrava, a zahvaljujući mobilnosti i mogućnosti prilagodbe bit će dobrodošla i u drugim manjim i većim sredinama Hrvatske željnim takvih vrijednih sadržaja.


Višnja Požgaj

Vijenac 339

339 - 1. ožujka 2007. | Arhiva

Klikni za povratak