Vijenac 322

Glazba

CD: Ferdo Pomykalo i njegov revijski orkestar, Drage uspomene, Perfekt Music & Croatia Records

HRVATSKA ZABAVNA PJESMARICA

Iz cjelokupnog materijala može se jasno iščitati sjajan i prepoznatljiv Pomykalov aranžerski i dirigentski rukopis, majstorsko vođenje orkestra i vještina koju je Pero Gotovac nazvao »pitkim, elegantnim touchem«

CD: Ferdo Pomykalo i njegov revijski orkestar, Drage uspomene, Perfekt Music & Croatia Records

HRVATSKA ZABAVNA PJESMARICA



Iz cjelokupnog materijala može se jasno iščitati sjajan i prepoznatljiv Pomykalov aranžerski i dirigentski rukopis, majstorsko vođenje orkestra i vještina koju je Pero Gotovac nazvao »pitkim, elegantnim touchem«


S obzirom na opasku koja dolazi uz ovo izdanje, a koja kaže da su se »šlageri u doba prije početka moderne diskografije, koju možemo poistovjetiti s proizvodnjom vinilnih ploča — kod nas, u drugoj polovici pedesetih, u razdoblju kad se pojavljuje i ovaj lp — popularizirali radijskim, poglavito živim izvedbama i notnim izdanjima«, nije neobično pročitati podatak da je, ovdje predstavljenih 35 melodija, snimljeno u samo tri termina u ožujku i lipnju 1958. — jedan, kako je navedeno, od 14 do 19 sati i dva od 15 do 19 sati. Još jedno iznimno vrijedno izdanje Perfekt Musica, pod uredničkom palicom Siniše Škarice, vraća nas, dakle, u svijet domaćih popularnih šlagera tridesetih, četrdesetih i pedesetih, ovdje u izvedbi Revijskog orkestra Ferda Pomykala, jedne od najzapaženijih ličnosti u procesu sazrijevanja domaće zabavne glazbe. Iako je Pomykalo (1915–1973) ostao zabilježen kao direktor Radija Zagreb i Državnog simfonijskog orkestra (danas Zagrebačka filharmonija) te utemeljitelj i direktor riječkoga Hrvatskog narodnog kazališta, njegovo se ime danas najviše pamti po ulogama aranžera i dirigenta na brojnim domaćim festivalima zabavne glazbe. Ovo izdanje, nastalo na temelju diskografskih opusa pod naslovima Drage uspomene i Ferdo Pomykalo sa svojim orkestrom, podijeljeno je u dva dijela — Potpourri 1: Izlet u prošlost, 30–e i 40–e i Potpourri 2: Pjevajte s nama, 40–e i 50–e. U obilju materijala iz glazbene riznice toga doba predstavljena je plejada skladateljskih imena — Tišljar, Gloz, Kuljevan, Ujhély, Grčević, Kinel, Krkljuš, Kuntarić, Šebetić, Nardelli... Pretapaju se ovdje, jedna iz druge, dobro poznate melodije iz sfere dragih uspomena, sve klasik do klasika upotpunjen mnogom zaboravljenom, ali nimalo manje vrijednom, skladbom — Tri palme, Noćas, Najljepša si ti, Marijana, Serenada Opatiji, Ti ni ne slutiš, Prva ljubav, Hvala ti, Zeko i potočić, Samo jednom se ljubi, Ta tvoja ruka mala... Iz cjelokupnog materijala može se jasno iščitati sjajan i prepoznatljiv Pomykalov aranžerski i dirigentski rukopis, majstorsko vođenje orkestra i vještina koju je Pero Gotovac nazvao »pitkim, elegantnim touchem« ili kako je u popratnoj knjižici izdanja zapisao Dražen Vrdoljak: »Dodir Pomykalova dirigentskog štapića crtao je fantazije koje su istodobno dužnici formalne strukture simfonijske glazbe, kao i razigranosti operete i muzičkog teatra.« Nemalu pomoć Pomykalo je ovdje imao u članovima orkestra, odreda vrhunskim umjetnicima iz najprestižnijih hrvatskih ansambala. Neprekinuto glazbeno putovanje davnim desetljećima današnjega će slušatelja osvojiti nostalgičnim tonom, starinskim ugođajem i nestvarnim, bezvremenskim sentimentom. Uz laku slušljivost, ne treba zaboraviti da ove antologijske snimke zapravo predstavljaju prvo sustavno, iako vjerojatno slučajno, antologiziranje hrvatske pjesmarice desetljeća oko Drugog svjetskog rata. Iznimno vrijedna zbirka koja će, osim kao neizostavna jedinica svake kolekcije domaće zabavne glazbe, odlično poslužiti za glazbenu kulisu kakva retropartyja.


Velimir Cindrić

Vijenac 322

322 - 6. srpnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak