Vijenac 320

Film

Kino Tuškanac

XAVIER U GABULI

Od nenarativnoga debitanskog filma obično se očekuje i svojevrsna izričajna raspucanost, no u Xavieru fotografija je uredno komponirana i pregledna

Sophie Scholl: posljednji dani (Sophie Scholl: Die Letzten Tage), red. Marc Rothemund

Asketizam s pokrićem

Rothemund je uklonio iz svoga komadića povijesti gotovo sve scenarističke i režijske ukrase koji bi mogli skrenuti žarište drame s protagonistice i njezina moralnog razloga, a time joj oduzeti status autentične i (samo)svjesne žrtve

DVD: Neuzvraćena ljubav (Ladies in Lavender), red. Charles Dance

Tajanstveni stranac

DVD: Thumbsucker, red. Mike Mills

S kreativnom iskrom

Alida Valli (1921–2006)

LICE ŽENE

Definitivno postavši zvijezdom, Alida Valli taj je status zadržala do početka šezdesetih, iako nikada nije dosegnula popularnost pučkih zvijezda poput Gine Lollobrigida i Sophije Loren. Upravo joj je taj svojevrsni aristokratizam nastupa (sastavni dio njezinih uloga i u Slučaju Paradine i Trećem ...

59. filmski festival u Cannesu

Od Versaillesa do marokanske pustinje

Ovogodišnji festival u Cannesu obilježio je umjetnički uspjeh već afirmiranih autora (Loach, Almodóvar, Inarritu), posvećenost temama rata (The Wind that Shakes the Barley, Flandres, Days of Glory) i posvemašnje razočarenje najrazvikanijim američkim filmovima (Da Vincijev kod i Marija Antoaneta)

FELJTON: HRVATSKI FILMSKI REDATELJI

U sjeni Holokausta

O filmu Kaja, ubit ću te! pisalo se mnogo, ali uvijek nedostatno, jer je posrijedi film koji izmiče svakoj racionalizaciji

ZVATI SE KUBRICK (Colour Me Kubrick), red. Brian W. Cook

Tek solidno

Glumačko tumačenje Johna Malkovicha, koliko god nadahnuto, može zbog prenaglašenosti gledatelja izazvati suprotan učinak od očekivanoga

X–MEN: POSLJEDNJA FRONTA (X-Men: The Last Stand), red. Brett Ratner

IKAROVSKI LET U MAŠTU

Ovo nije samo film osmišljen kao uniformirana eksplozija specijalnih efekata, nego i film čija tekstura počiva na tijelima, pogledima i gestama

Vijenac 320

320 - 8. lipnja 2006. | Arhiva

Klikni za povratak