Vijenac 296

Film

Godardove Filmske priče o povijesti(ma) filma (Histoire/s/ du cinéma), red. Jean-Luc Godard)

Ja ću budan sanjati

Godard je mogao sačiniti svoje Filmske priče, jer uz misterij slike nije zaboravio ni tekst o povijesti filma, koji govori sam za sebe i u sebi umire. Ima li ljepšega svjedočanstva za pripovijest o filmu od ovoga Godardova?

Blueberry, red. Jan Kounen

Eksperimentalna psihodelija

Film je eksperimentalni, hibridni vestern, koji opasno dekonstruira zakonitosti žanra, ali i koketira sa znanstvenom fantastikom

Glumica iz sjene

Jena Malone

Dokumentarni film: Branko Belan (Postira na Braču, 1912 - Zagreb, 1986)

Od vrhunskoga do rutinskoga

Promatralačko-rekonstrukcijska pomnost pomažu Belanu da prebrodi zamke ideologijskih napasti koje su se znale u mnogim filmovima nametnuti sve do mjere da pred kamerom i nije bilo života. Teško je danas prosuditi da li se Belanu dogodilo ili je pak svjesno nastojao izbjeći ...

Eurokaz: Telesquat, Bruno Beltrao, Grupo de Rua de Niterói (Brazil)

Akcijski junaci spašavaju planet

Ukoliko ste se našli u situaciji da vam TV-novinar, najčešće kod zagrebačkoga Glavnog kolodvora, postavi blic-pitanje da bi potom u nedostatku drugih ideja vaše nesnalaženje iskoristio za reportažu, ovo je slično, ali namjerno popunjavanje vremena

SIN CITY, red. Frank Miller, Robert Rodriguez, Quentin Tarantino, sklad. Robert Rodriguez, Greame Revell, John Debney

Skladni troplet

U filmu se čuje da su trojica djelovala s jedinstvenoga stajališta, da su krenula od istih postavki i da im je cilj bio stvoriti bogatu glazbenu sliku koja je prirodno, organski prionula vizualnom razmahivanju dječačkoredateljske mašte

DVD: MOĆNI MAHOWNY (Owning Mahowny), red. Richard Kwietniowski

KLIMATIZIRANA MIZANSCENA

Kockar nije samo Mahowny, nego i redatelj filma Richard Kwietniowski, koji je sav ulog stavio na Hoffmana, natjeravši ga da napokon izađe iz sjene

Dina (I Am Dina), red. Ole Bornedal

Soap-opera iz 19. stoljeća

Film je epskih pretenzija, a zapravo više nalik melodramatskoj sapunici koja je u romanima 19. stoljeća imanentnu romantičnu poludjelu ženu iz sporedne stavila u naslovnu ulogu

Batman: početak (Batman Begins), red. Christopher Nolan, sklad. Hans Zimmer, James Newton Howard

Pokrivanje priče

U partituri se osjeća razlika između inventivnog iskušavanja tonskoga migoljenja psihom (Newton Howard) i nizanja jednostavnih harmonija čija se običnost nastoji sakriti (Zimmer)

RAT SVJETOVA (WAR OF THE WORLDS), RED. STEVEN SPIELBERG

Mikroorganizmi i makroproblemi

Mnoge niše u rupičastoj priči zadivljuju scenskom izvedbom, a ni fokusiranje na običnog čovjeka ne pati od preočitih klišeja

Vijenac 296

296 - 7. srpnja 2005. | Arhiva

Klikni za povratak