Vijenac 282

Film

ZLOČESTI DJED MRAZ (BAD SANTA), RED. TERRY ZWIGOFF

Vrhunska pralina

VJEČNI SJAJ NEPOBJEspanOG UMA (ETERNAL SUNSHINE OF THE SPOTLESS MIND), RED. MICHEL GONDRY

Moja draga Klementina

Mehanizam eliminacije sjećanja služi autoru tek da bi identificirao jednu ličnost, a paralelno s njome i jedan drukčiji svijet, koji počiva na samoći i neopipljivosti stvari i iskustava

IGRANI FILM: OKTAVIJAN MILETIĆ (ZAGREB, 1902 - ZAGREB, 1987)

Strastveni filmofil

Oktavijan Miletić proživio je svoju filmsku karijeru u tri različita režima i ostvario opus prema mogućnostima koje su mu se u njima pružale. Mogućnosti su, istina, u svakom od njih bile male, ali po činjenici da ga danas spominju i na kultnoj ...

LJUBAVNE SUDBINE (LES DESTINEES SENTIMENTALES), RED. OLIVIER ASSAYAS

Mijene ljubavi

No, premda elegantni rukopis Ljubavnih sudbina pokriva trideset godina u životu imućne obitelji, film se žanrovski ne može strogo promatrati kao obiteljska saga, jer Assayas slijedi formulu usredotočenu na sentimentalne prizore iz života bračnoga para

Clementov opus (Les Choristes), red. Cristophe Barratier

Pjesma zaboravljenih

Svojim laganim tonom u pristupu (bazno dickensovskoj) građi Clementov opus bliži je uracima poput Billyja Eliotta ili Društva mrtvih pjesnika negoli tematskim mu srodnicima Magdalenine sestre ili Pjesma za odrpanca

IZBAVITELJI (THE INCREDIBLES), RED. BRAD BIRD

Genij sustava

Ovako cjelovito domišljen film, veseo i pametan, razigran i subverzivan, nastao je u okviru jedine produkcijske radionice današnjeg Hollywooda koja funkcionira prema modelu starih studija

CELLULAR, RED. DAVID R. ELLIS

Ispod površine

Cellular je više nego ugodno iznenađenje u domaćem kinopostavu, film koji naizgled ne nudi previše, no pruža opušten doživljaj

POLARNI EKSPRES (THE POLAR EXPRESS), RED. ROBERT ZEMECKIS

Aura mračnosti

TV: PREKO SVAKE MJERE (BOUND), RED. ANDY I LARRY WACHOVSKI

Očuvanje prave mjere

Wachovski ne ustrajavaju na pukom šminkanju i larpurlartističkom pretjerivanju, nego je vizualno-stilska komponenta u prvom redu pokretač razvoja napete fabule i definiranja likova, povremeno neobično djelotvorna u stvaranju noarovskoga ugođaja

Vijenac 282

282 - 23. prosinca 2004. | Arhiva

Klikni za povratak