Vijenac 173

Kazalište

TEATROSKOP

TEATROSKOP
Bulgakov mu je napisao ova pisma

Ljubavna pisma vladarima, osim što su nam svakodnevica, nisu ni povijesna nepoznanica. Španjolski dramatičar Juan Mayorga (1965) prošle je godine dramatizacijom pisama koja je Mihail Bulgakov pisao Staljinu u politički i egzistencijalno vrlo nesigurnu vremenu napravio svjetski kazališni hit. Teatar &TD premijerno će Ljubavna pisma Staljinu, realnu (?) antitezu trokuta iz romana Majstor i Margarita, izvesti 27. listopada u režiji Saše Broz, i zanimljivoj podjeli: Dražen Šivak — Bulgakov, Olga Pakalović kao njegova supruga i Marko Torjanac — Staljin.

KRADU 2

Od 5. do 10. listopada u prostorima zagrebačke ADU, i još nekima, dogodilo se drugo organizirano okupljanje studenata: Kazališna revija Akademije dramske umjetnosti — skraćeno KRADU. Uz više ili manje ispitne predstave još nediplomiranih redatelja (M. Kovač, B. Armanini, S. Božić, T. Gjergjizi), novost smotre kazališnih akademaca tribina je sputana samo imenom: Okrugla klupa.

O sindikatu glumaca govorila je Nada Abrus, o izdavaštvu i prilikama koje očekuju mlade dramske pisce Miroslav Mićanović, a o Hrvatskom centru ITI-ja Sanja Nikčević. Matko Raguž i Ivica Šimić tribinu su iskoristili za predavanja o onom što poznaju iz prve ruke: nezavisnom kazalištu i kazalištu za djecu i mlade. Priliku Okrugle klupe iskoristio je i svježi dekan ADU Vjeran Zuppa, najavivši zaokret i politiku novog kursa (i) na Akademiji.

Rasprodaja u Exitu: 50%

Nakon promjene radnog naslova, Nataša Lušetić u Teatru Exit s novom predstavom izlazi 20. listopada. Odrednica autorskoga kazališta vezala je dvoranu u Ilici 208 i »izvedbenu partituru za 4 glumca, 4 videomonitora i jedan grafoskop, a koja teži obliku predstave«, kako Nataša Lušetić objašnjava naslov 50 %. U trajanju od 75 minuta, partitura u kojoj sudjeluju Iva Nerina Gattin/Sanja Hrenar, Tvrtko Jurić, Edvin Liverić i Daria Lorenzi bavi se svime što je nebitno. Scensku glazbu potpisuje Ivan Marušić Klif, video Nicole Hewitt i Vjeran Pavlinić, svjetlo Deni Šesnić, a grafički dizajn Darko Fritz.

Spli'ski Cyrano

Splitsko Hrvatsko narodno kazalište dramsku sezonu započinje 3. studenog jednim od najpoznatijih francuskih komada, Cyranom de Bergeracom Edmonda de Rostanda. Ljubavni trokut iz 17. stoljeća, u koji se zaplelo malo nosa i mnogo ljubavne poezije, u Splitu režira mladi slovenski redatelj Tomi Janežič (1972). U prijevodu Ivana Kušana, Roksana je Andrijana Vicković, Christian Josip Zovko, a sam Cyrano, a tko drugi nego — Milan Pleština.

Opet Moli#re!

Zagrebački HNK, koji zbog novih monetarnih gibanja na relaciji između te ustanove i gradskog Ureda za kulturu najavljuje i proširenje ovosezonske premijerne ponude, 28. listopada prvom dramskom premijerom nastavlja hrvatski trend molijerovštine. Mizantropa najavljuju kao veliki povratak redatelja Božidara Violića, dok zloguke glasine spominju njegov popravni. Nakon slovenskoga Ljudomrznika s Dana satire, Ljubomir Kerekeš, Siniša Popović, Žarko Potočnjak, Nataša Dangubić, Katja Zupčić i Ivana Boban morat će dati sve od sebe. Scenograf predstave je Tihomir Milovac, a pokret radi Ivana Boban.

Drugi Mliječni zub

Iako to nije uvjet, publika drugog izdanja Međunarodnog festivala profesionalnih kazališta za djecu i mlade, koji bijenalno organizira kazalište Mala scena, većinom će imati mliječne zube. Promijenjene koncepcije, ovogodišnji festival od 24. do 29. listopada predstavlja jednu zemlju, pa u Zagreb dolaze Danci sa šest predstava.

O specifičnom i vrlo razvijenom kazališnom profesionalizmu za djecu i mlade u Danskoj, kao i o drugim, ali sličnim temama, razgovarat će se unutar festivala i na susretima u sklopu programa Full Contact u kongresnoj dvorani hotela Dubrovnik. Više o programu drugog izdanja festivala Orbit Mliječni zub, udruzi Assitej i kazalištu Mala scena može se naći na uzornim web-stranicama http://www.mala-scena.hr i http://www.ador.hr/milk-tooth/.

Igor Ružić

Vijenac 173

173 - 19. listopada 2000. | Arhiva

Klikni za povratak