Ogranak Matice hrvatske u Splitu - izvješća

Održano javno predavanje "BRANDING ILI BRENDING, THAT IS A PITANJE!" Stjepka Rošina

Dana 12. studenoga 2019. godine u dvorani Ogranka Matice hrvatske u Splitu, diplomirani dizajner Stjepko Rošin održao je javno predavanje o "brendiranju".

Često se govori o "brendiranju" koje je danas postalo „in“ kao da je sve postalo brend. Napisane su brojne knjige i novinski članci, a da nitko nije postigao pravu definiciju brenda. U biti brending je mješavina umjetnosti i znanosti koja upravlja asocijacijama između brenda i memorije u svijesti ciljanih potrošača, uzimajući u obzir i veliku konkurenciju. U stvari brendiranje je sustav različitih alata kojima se prepoznaju i prenose vrijednosti nekog proizvoda, usluge ili ideje na određenu skupinu ljudi.

Brendiranjem nastaje brend jedino ako su vrijednosti proizvoda uspješno prenesene na ciljanu destinaciju. Bit brendiranja je da ljudi zavole proizvod koji se nudi i da im on osvoji um i srce. Može ga se usporediti s paunom koji raširi svoje perje, pa se šepuri prikazujući se u svojoj punoj ljepoti. Bez zdravog mentaliteta i ljudskog potencijala brendiranje ne može puno pomoći.

Svaki je građanin dio sustava brendiranja koji može biti negativan ako građani npr. bacaju smeće po ulicama ili puštaju svoje ljubimce po gradu da obavljaju nuždu bez prikupljanja izmeta. Za razliku od toga bit će pozitivan ako npr. mladi muzičari sviraju ugodnu glazbu po ulicama grada doprinoseći sustavu brendiranja. Dok god je brend živ treba ga kontinuirano nadograđivati i u tu svrhu su važni brend menađeri okruženi kreativnim timovima koji sustavno na tome rade pa je nužno i adekvatno investiranje.

Dobar brend nije samo dobar logo nego i predstavljanje priča koje su dovele do loga. Dobro brendiranje grada znači da i drugi ljudi požele u njemu živjeti. Za brendiranje grada prvo treba shvatiti potrebe građana pa tek onda turista. Kulturu treba razvijati prvenstveno da lokalno stanovništvo živi kulturu, bude okruženo kulturom i da živi od lokalne kulture cijelu godinu, a tek onda da u njoj uživaju i posjetitelji.

"Za uspješno brendiranje važna je autohtonost koja ne smije postati kič npr. kupiti magarčića obući nošnju i slikavati se s turistima. Autohtonost ili postoji ili je zauvijek nestala. Očito je da je brendiranje složeni proces kojeg mogu osmisliti stručni dizajneri i dobri menađeri uz adekvatnu infrastrukturu i kontinuirano financijsko ulaganje." - zaključio je Stjepko Rošin koji je nakon predavanja odgovarao na brojna pitanja posjetitelja.

(Joško Kalilić)

slika


Ogranci

Arhiva